سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفتوگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رسیدگی به پروندههای احتکار شکر، گفت: عمدتا پروندههای شکر مربوط به شرکتهایی است که اقدام به دریافت ارز برای واردات شکر انجام داده اند، اما پس از وارد کردن این محصول به قصد سود بیشتر این کالا را در انبارها نگهداری میکنند.
وی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات بدون اغماض و برابر قانون به تخلفات رسیدگی میکند، افزود: در 5 ماهه نخست سال 98، تعداد یک هزار و 231 پرونده وارده در حوزه عدم ایفای تعهدات در سازمان تعزیرات داشتیم که این آمار در همین بازه زمانی در سال 97، تعداد 602 پرونده بود که مقایسه این آمارها نشان دهنده رشد 104 درصدی پروندههای وارده در این تخلف است.
رایگانی گفت: تعداد یک هزار و 626 پرونده در این بازه زمانی مختومه شده و یک هزار و 61 پرونده مربوط به عدم ایفای تعهدات باقی مانده و در حال رسیدگی است که این آمار در سال قبل، 633 پرونده مختومه و باقی ماندن 891 پرونده بوده است که مقایسه این آمارها نیز حکایت از رشد 157 درصدی عملکرد سازمان تعزیرات در بخش پروندههای مختومه دارد.
بیشتر بخوانید: معمای بیپاسخ نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان/ قوه قضائیه، تعزیرات یا اداره مالیات؛ کدام مسئولند؟
سخنگوی سازمان تعزیرات تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان تعزیرات، مرجع رسیدگی به تخلفات است؛ آمادگی خود را برای همکاری و تعامل با سایر دستگاههای نظارتی به منظور تسهیل کسب و کار و فرام کردن آسایش خاطر هموطنان اعلام میکنیم و با توجه به نیاز کشور، پروندههای احتکار به ویژه شکر با فوریت و خارج از نوبت اداری رسیدگی میشود تا در صورت اثبات تخلف، محمولههای شکر مکشوفه به قیمت مصوب دولتی بین مردم توزیع شود.
سازمان تعزیرات، مرجع رسیدگی به تخلفات است