ماهان شبکه ایرانیان

بیکاری ۳۰۰نفتکش در پی تحریم‌های آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک معامله‌گر نفت خام در آسیا به رویترز گفت: نرخ حمل محموله‌های نفتی سر به  فلک کشیده و افراد نسبت به هزینه حمل بسیار مضطراب شده‌اند.

شرکت یونی‌پک که بازوی بازرگانی شرکت سینوپک چین است، شرکت بازرگانی سوییسی ترافیگورا، شرکت نفتی اکوئینور و اکسون موبیل استفاده از 250 نفتکش را که در سال گذشته نفت ونزوئلا را حمل کردند، کنار گذاشتند.

شرکتهای نفتی همچنینی از استفاده از 43 نفتکش متعلق به شرکت کاسکوی چین که ماه گذشته هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، اجتناب می‌کنند.

به گفته معامله‌گران و کارگزاران، شرکت کاسکو مالک سه درصد از ابرنفتکشهای جهان است و فقدان کشتی‌های این شرکت، عامل اصلی رشد سرسام آور نرخ حمل محموله توسط ابرنفتکش‌ها در دو هفته گذشته بوده است.

به گفته آنوپ سینگ، مدیر منطقه‌ای تحقیقات نفتکش در شرکت کارگزاری کشتی برامار، اختلال مربوط به حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و تحریم شماری از نفتکش‌هایی که سال گذشته وارد بنادر ونزوئلا شدند، کمبود در بازار نفتکش را تشدید کرده است. همچنین 23 ابرنفتکش برای نصب تجهیزات پاکسازی آلاینده‌ها برای عمل به مقررات سوخت دریایی بین‌المللی جدید که از ژانویه سال 2020 به اجرا گذاشته می‌شود، از خدمات دهی خارج شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ حمل محموله توسط ابرنفتکش‌ها در مسیرها به مقصد آسیا، از زمان تشدید تحریم‌های آمریکا در ماه‌های اخیر جهش پیدا کرده است. نرخ ابرنفتکش‌ها از منطقه گلف کاست آمریکا به آسیا که طولانی‌ترین مسیر حمل نفت در جهان است، هفته گذشته به رکورد 14 میلیون دلار صعود کرد و هزینه را برای خریداران نفت در آسیا افزایش داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان