تویوتا گارانتی باتری مدل‌های هیبریدی را به ۱۰ سال یا ۲۵۰۰۰۰ کیلومتر افزایش داد

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها درباره خودروهای هیبریدی – مخصوصا وقتی عمری از آن‌ها گذشته و وارد بازار خودروهای دست دوم می‌شوند – هزینه جایگزین کردن پک باتری آن‌هاست

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها درباره خودروهای هیبریدی – مخصوصا وقتی عمری از آن‌ها گذشته و وارد بازار خودروهای دست دوم می‌شوند – هزینه جایگزین کردن پک باتری آن‌هاست. صرف نظر از خرابی غیرمنتظره، ظرفیت این باتری‌ها بالاخره تا جایی کاهش می‌یابد که نیاز به جایگزین کردن دارند، و هزینه این کار حدود چندین هزار دلار است. تویوتا قصد دارد حداقل مقداری از این نگرانی مشتریان خودروهای هیبریدی خودش را با گارانتی طولانی مدت باتری این مدل‌ها کاهش دهد.
تویوتا همزمان با عرضه خودروهای مدل 2020، باتری خودروهای هیبریدی خودش را تا 10 سال یا 250000 کیلومتر گارانتی می‌کند. این افزایش قابل توجهی نسبت به گارانتی قبلی این شرکت یعنی 8 سال و 160000 کیلومتر است، و همچنین فرصت خوبی برای کسانی است که قصد دارند یک تویوتای هیبریدی را از بازار خودروهای دست دوم خریداری کنند.
هدر آپدگراف مدیر کل بازاریابی و ارتباطات تویوتا در این باره گفت:
تویوتا تقریبا 20 سال پیش اولین خودروی هیبریدی را به دنیا معرفی کرد، اما مردم هنوز هم درباره خرید یک مدل هیبریدی تردید دارند. هدف ما این است که نگرانی آن‌ها را کاهش دهیم و این گسترش گارانتی باتری خودروهای هیبریدی، روش ما برای بیان این نکته است که ما در این بازار پیشگام هستیم و مشتریان همیشه برای ما اولویت دارند.
در شرایط رانندگی عادی، گارانتی جدید تویوتا طول عمر کنونی باتری‌های هیبریدی که حدود 10 سال یا 250000 تا 320000 کیلومتر است را پوشش می‌دهد. به نظر می‌آید تویوتا قصد دارد در سال‌های آینده فروش خودروهای دست دوم خودش را افزایش دهد. این حرکت هوشمندانه‌ای است، چون این خودروساز فقط 7 خودروی هیبریدی در خط تولیدش دارد که شامل پریوس و کورولا هیبرید تا آوالون هیبرید و اس‌یووی هایلندر هیبرید می‌شوند.
البته این گارانتی 10 ساله جدید محدودیت‌هایی دارد. این گارانتی فقط برای پک باتری معتبر است، و دیگر بخش‌ها مثل ماژول کنترل باتری، ماژول کنترل هیبرید و معکوس کننده تحت پوشش همان گارانتی 8 ساله و 160000 کیلومتر قرار دارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان