ماهان شبکه ایرانیان

چرا ادغام وزارتخانه‌ها به سرانجام نرسید؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمود دودانگه در پاسخ به این پرسش که چه اشتباه‌هایی در ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن وجود داشت که در نهایت به سرانجام نرسید؟ اظهار داشت: من اگر به سال‌هایی برگردم که ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی دنبال می‌شد، باید بگویم که مفروضاتی برای ادغام پیگیری می‌شد.

وی افزود: یکی از مفروضات این بود که ساختار و بدنه دولت را با توجه به قانون برنامه پنجم، چابک و کوچک کنیم. در همین چارچوب، نمی‌توانستیم بگوییم وزارت بازرگانی را با همه اختیارات، مسوولیت‌ها و سازمان‌ها می‌خواهیم حفظ کنیم و از طرف دیگر نیز وزارت صنایع و معادن با ساختارها، تشکیلات و شرکت‌های زیرمجموعه قبلی داشته باشیم.

رییس اسبق موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تصریح کرد: به عبارتی، دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن در کنار یکدیگر قرار گیرند و وزارت صنعت، معدن و تجارت شوند. فرض اول این بود که واقعا وظایف و تکالیفی که حاکمیتی است، بماند و وظایفی که تصدی‌گرایانه است، واگذار شود. این اتفاق به دلایل مختلف نیفتاد.

دودانگه عنوان کرد: دو وزارتخانه ادغام نشدند، کنار هم قرار گرفتند؛ آن هم با همه وظایف، شرکت‌ها، ساختارها و ... یعنی ادغام هیچ‌گاه به سرانجام نرسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان