برادر رییس جمهور را به کدام زندان می‌برند؟

وکیل حسین فریدون از انجام مقدمات اجرای حکم ۵ سال حبس موکلش خبر داد و گفت: فریدون به زودی روانه زندان می‌شود.

سرتیپی، وکیل حسین فریدون از انجام مقدمات دستگیری و انتقال موکلش به زندان خبر داده است.

او گفت: حکم پرونده آقای فریدون مبنی بر ۵ سال حبس در دادگاه تجدید نظر قطعی شده و تشریفات قانونی جهت اجرای حکم در حال انجام است.

۲۵ تیر ماه سال گذشته حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه معاون اول قوه قضاییه در نشست خبری خود با رسانه خبر بازداشت حسین فریدون را به خصوص پرونده مالی اعلام کرد.

یک روز بعد فریدون با تودیع وثیقه ۳۵ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

با صدور کیفرخواست پرونده در نهایت ۳۰ بهمن ماه سال گذشته اولین جلسه دادگاه حسین فریدون و چهار نفر از مرتبطین پرونده در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه به صورت غیر علنی برگزار شد.

اولین جلسه دادگاه فریدون حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه طول کشید، اما جزییاتی از محتوای دادگاه منتشر نشد. ۲ اردیبهشت ماه امسال ختم رسیدگی به پرونده فریدون اعلام شد.

حدود دو هفته بعد از اعلام ختم رسیدگی به پرونده فریدون، حمیدرضا حسینی سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت در جمع خبرنگاران از صدور حکم حسین فریدون خبر داد و گفت: این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبرئه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده که با توجه به قطعی نبودن حکم صادره از بیان جزئیات معذورم.

وی در پاسخ به این سوال که فریدون پرونده دیگری نیز در دادسرا دارد، افزود: آن پرونده در دادسرا است و فعلاً برای ما ارسال نشده است.

وی در خصوص سایر متهمان این پرونده هم، گفت: برای سایر متهمان این پرونده هم حکم صادر شده است.

۹ مهر ماه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود اعلام کرد که حسین فریدون به جرم دریافت رشوه به پرداخت مبلغ ۳۱ میلیارد تومان و همچنین ۵ سال حبس محکوم شده است.

حسین سرتیپی وکیل مدافع حسین فریدون در واکنش به حکم صادر شده برای موکلش به یکی از خبرگزاری ها گفت: معتقدم موکل من بی گناه است و ایرادات بسیار جدی هم به لحاظ شکلی و هم به لحاظ ماهوی به آرای صادره وارد است و بنده به طور جد معتقدم در صورتی که پرونده با توجه به ایرادات مطروحه مجددا رسیدگی شود نتیجه‌ای جز بی‌گناهی و برائت موکل را ندارد.

وکیل مدافع حسین فریدون افزود: به هر حال راهکار‌های متعدد قانونی برای متهمان، محکومین، شهروندان و هر کسی که اعتقاد دارد اشتباهی در آرای صادره است پیش‌بینی شده که حتماً از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.

سرتیپی گفت: قرائت‌های مختلفی از پرونده بیان شده و برخی از مطبوعات مطالبی را مطرح کردند که ترکیبی از حرف‌های درست و غلط بوده و صدا و سیما هم مطالبی را مطرح کرده، اما آنچه که محل اختلاف و دعوا است، این است که فردی متقاضی خرید ملکی از یکی از بانک‌های کشور بوده و این فرد به دلیل این که امکان پرداخت پول را نداشته و آدم متمکن و از تجار بوده به دلیل مشکلات مالی، از موکلم درخواست می‌کند که کمک مالی به او شود یا اگر کسی را می‌شناسد به او معرفی کند.

وی با بیان اینکه آقای فریدون ضامن پرداخت قرض فردی شده بود، گفت: فردی به فرد دیگری که خریدار ملک بوده پولی را قرض داده. این پول مستقیم به حساب بانک فروشنده ملک رفته و موکلم ضامن این قرض بوده است. قرض دهنده و قرض گیرنده می‌گویند این قرض است و آقای فریدون می‌گوید این قرض است و ضمانت در قرض است. تمام اصحاب دعوا این را می‌گویند. دادستانی، شاکی و ضابط پرونده هیچ دلیلی ارائه نکرده‌اند که این، قرض نبوده است.

وکیل مدافع حسین فریدون گفت: یک ریال مستقیم یا غیرمستقیم به حساب آقای فریدون وارد نشده و یک ریال آقای فریدون در این پرونده از بانک پولی دریافت نکرده و منتفع نشده و همچنین به اندازه یک ریال از هیچ اموال عمومی و دولتی موکلم منتفع نشده است.

با توجه به اینکه اتهامات حسین فریدون مالی است و حکم او در دادگاه قطعی شده است، او برای اجرای حکم و گذراندن دوران محکومیت خود به زندان اوین که متهمان مالی در آن نگهداری می شوند، منتقل می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان