ماهان شبکه ایرانیان

سرمایه‌گذاری؛ کلید احیای موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: اطعام عزاداران و نیازمندان در قالب طرح بصیرت عاشورایی انجام می‌شود که در این طرح ۶۰۰۰ نفر اطعام خواهند شد.

سرمایه‌گذاری؛ کلید احیای موقوفات

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آغاز ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی در این شهرستان در حال اجرا است که تاکنون در حدود 4000 نفر در قالب طرح بصیرت عاشورایی اطعام شده‌اند و تا آخر ماه صفر این آمار به 6000 نفر خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: در این طرح مراسم اربعین در بقاع متبرکه شاخص استان‌ها و تجمع لبیک یا رسول‌الله (ص) در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) نیز در بقاع شاخص شهرستان و به صورت متمرکز در بقعه قیدار نبی (ع) اجرایی خواهد شد و علاوه ‌بر اجرای این مراسم‌، بحث اطعام عزاداران نیز در قالب طرح بصیرت عاشورایی انجام می‌شود.

وی افزود: اطعام این عزاداران از محل موقوفه امیرنظام اردهین انجام شده و از آنجایی که نیت این موقوفه مربوط به عزاداری امام حسین (ع) بوده است، از همین رو نسبت به اطعام عزاداران اقدام شده است.

محمدی با اشاره به اینکه شمار زیادی از موقوفات شهرستان مربوط به عزاداری برای ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) است، تصریح کرد: بر همین اساس اوقاف نیز طبق نیات واقفان نسبت به هزینه‌کرد موقوفات اقدام می‌کند.

وی عنوان کرد: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت موقوفات نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش نیز اقدام شده است. همچنین در همین موقوفه، امیرنظام یک سرمایه‌گذار در حال کار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده، خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف احیای موقوفه و نیز سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه انجام شده است که طبق برآورد تاکنون یک میلیارد تومان در این محل هزینه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان