از حذف قبوض گاز جا نمانید+فیلم

طبق اعلام دولت قبوض کاغذی گاز از ابتدای آذرماه به‌منظور بهبود کیفیت و سهولت در امر خدمت‌رسانی و صیانت از محیط زیست حذف می‌شود و لازم است مشترکان برای این مهم اقداماتی را انجام دهند.

از حذف قبوض گاز جا نمانید+فیلم

به‌گزارش ایسنا، اواخر پاییز سال گذشته وزیر فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات از صرفه‌جویی 1440 میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن خبر داد و گفت: با این صرفه‌جویی می‌توان کارهای بزرگی به نفع مردم انجام داد و ذهن مردم را باید نسبت به هدر رفت این منابع حساس کرد.

آمارها حاکی از آن است که 35 میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و 20 میلیون کنتور گاز وجود دارد و برآوردها نشان می‌دهد 1440 میلیارد تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود. در حالی که به گفته آذری جهرمی، ظرفیت کامل دولت الکترونیکی فراهم است که تمام این قبوض را به صورت الکترونیکی صادر کند.

صرفه‌جویی 850 میلیارد ریال به صورت سالانه

در همین راستا روح‌الله نوریان - مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران - چندی پیش در این باره اعلام کرد که قبوض کاغذی گاز از اوایل آذرماه امسال حذف می‌شود و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این کار آماده شده است. در شرکت‌های گاز استانی، با استفاده از سرویس‌های پیامکی، تلفنی، ایمیل و یا مراجعه کنتورخوان، اقدام به جمع‌آوری شماره موبایل و ثبت خوداظهاری مشترکان در این باره شده که تاکنون بیش از 7 میلیون شماره همراه مشترکان جمع‌آوری شده است.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن طرح حذف قبوض کاغذی برای همه، 23 میلیون مشترک گاز، مبلغی حدود 850 میلیارد ریال به صورت سالانه در هزینه‌های آشکار صرفه‌جویی خواهد شد، همچنین ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مشترکان، تسریع در وصول مطالبات و نیز حفظ محیط زیست از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

به گفته مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران، برای اجرای این طرح، پروژه‌ای با عنوان (ESB (Enterprise Service BUS در دستور کار مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته است که مطابق اقدام‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، پیش‌بینی می‌شود تا اواخر مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

نوریان از مشترکان گاز سراسر کشور درخواست کرد تا از طریق یکی از درگاه‌های اطلاع‌رسانی مانند وب‌سایت و شماره پیامک شرکت ملی گاز ایران یا شرکت‌های گاز استانی به شماره پیامک مندرج روی قبوض گاز، اطلاعات پرونده‌ای خود را کامل کنند. این شماره در تهران طی روزهای آینده اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

در این بین مشترکان می‌تواند به راحتی با ثبت شماره تلفن همراه و شماره اشتراک خود اطلاعات قبض گاز مصرفی را دریافت کند. برای روش‌های ثبت شماره تلفن همراه نیز سه روش در نظر گرفته شده که در اولین روش مشترکان می‌توانند شماره اشتراک درج شده روی قبوض گاز را به همراه یک  و ستاره (شماره اشتراک*1) به شماره پیامکی 1000194 ارسال کند.

همچنین می‌تواند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی گاز ایران به آدرس www.nigc.ir کلکیک روی گزینه حذف قبوض یا ثبت تلفن مشترکان برای این منظور اقدام کنند. علاوه بر این مشترکان می‌تواند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://ghabz.nigc.ir  نسبت به حذف قبوض کاغذی خود اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان