ماهان شبکه ایرانیان

عملکرد ضعیف جگوار I-Pace در تست گوزن + فیلم

یکی از سخت‌ترین تست‌های ایمنی در دنیای خودرو، به جز تست تصادف، تست مانور ناگهانی گوزن است. بدون شک محصولات بسیاری از خودروسازان در این تست شکست خورده و برخی از آن‌ها به سختی در این تست موفق عمل کرده‌اند

یکی از سخت‌ترین تست‌های ایمنی در دنیای خودرو، به جز تست تصادف، تست مانور ناگهانی گوزن است. بدون شک محصولات بسیاری از خودروسازان در این تست شکست خورده و برخی از آن‌ها به سختی در این تست موفق عمل کرده‌اند. تست گوزن که تا سال 1997 چنین نامی نداشت، زمانی که کلیپ و تصاویری از ناکامی مرسدس بنز کلاس A در این تست در همه‌جا فراگیر شد. راننده که به او آسیبی نرسیده بود، گفت هدف از این تست این بوده تا مشخص شود آیا این خودرو می‌تواند مثل یک گوزن از یک مانع ناگهانی جلوی خودش عبور کند یا خیر. این واژه ریشه در این گفته راننده دارد و حالا 22 سال بعد، همچنان در حال استفاده از واژه تست گوزن هستیم که در آن خودرو باید حین رانندگی در یک سرعت خاص بتواند در برابر موانع ناگهانی جلوی خودش مانور خوبی بدهد.
جگوار آی پیس سال 2018 با استقبال خوب طرفداران عرضه شد، و اولین کراس‌اور تمام الکتریکی اروپا لقب گرفت. فقط سعی نکنید با آن با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت از کنار ماشینی که جلوی شما سبز شده یا بچه‌ای که ناگهان جلوی خودروی شما می‌آید عبور کنید.
در ویدیو کاملا مشخص است که جگوار I-Pace به شدت از مسیرش منحرف می‌شود و حین این تغییر مسیر به مخروط‌های زیادی برخورد می‌کند، انگار وزن آن دوبرابر چیزی است که می‌دانیم و تایرهای خرابی زیر آن قرار گرفته‌اند. چرخ جگوار I-Pace در بهترین تلاشش پس از مانور اولیه به سمت چپ قفل می‌کند، انگار که سیستم‌های کنترل پایداری در حال مبارزه با خودرو هستند. در بیشتر موارد، جگوار I-Pace همچنان در خط مستقیمی به سمت مخروط‌ها حرکت می‌کند و اگرچه چرخ‌ها برای جلوگیری از برخورد خودرو با موانع به اطراف می‌چرخند، اما شاهد عملکرد خوبی از جگوار I-Pace نیستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان