اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سهم ۴۰ درصدی چین از رشد تقاضای بنزین/ کشورها چگونه مصرف سوخت خود را کنترل خواهند کرد؟

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ مصرف سوخت و رشد آن در سال های آینده یکی از مهم ترین مباحث برای تخمین میزان تقاضای نفت است. در این میان اداره انرژی های امریکا در جدیدترین گزارش خود بیشترین سهم افزایش تقاضای بنزین در 5 سال آینده را به قاره آسیا اختصاص داده است.

در گزارش EIA آمده است تا سال 2040 کشورهای آسیایی حدود 60 درصد از کل افزایش مصرف بنزین را به خود اختصاص می‌دهند.  این درحالی است که چین به عنوان اصلی‌ترین عامل تقاضای بنزین، تا سال 2040 موجب افزایش 40درصد از کل تقاضای بنزین خواهد شد. گفتنی است بیشترین میزان افزایش تقاضای سوخت در چین در بخش ساختمتان خواهد بود.

در این میان اما رشد مصرف سوخت در آمریکا در رده چهارم و بعد از خاورمیانه قرار دارد. نکته جالب این گزارش افت شدید تقاضای سوخت در اروپا برای سال های آینده است.

نکته قابل توجه دیگر این گزارش ترکیب میزان مصرف سوخت هر بخش به تفکیک صنعت، ساختمان و تولید انرژی است که در چین بیشترین میزان مصرف در بخش ساختمان ها خواهد بود. اما در کشورهای اقیانوسیه و ایالات متحده بیشترین مصرف سوخت در بخش صنعت خواهد بود.

از سوی دیگر اما در کشورهای اروپایی و روسیه به دلیل اتخاذ تمهیدات جدید در خصوص ساخت و ساز و بهره گیری از روش های مدرن ساختمان سازی، رشد مصرف سوخت در بخش ساختمان روند منفی طی خواهد کرد. البته ژاپن نیز در بخش صنعت خود در نظر دارد تا سوخت کمتری ار مصرف کند و بدین طریق در تقاضای نفت تعادل ایجاد نماید.

انرژی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان