تولید انرژی تجدیدپذیر در بریتانیا از سوخت فسیلی جلو زد

بریتانیا طی سه ماهه گذشته انرژی بیشتری از مزارع انرژی تجدیدپذیر در کشور خود نسبت به سوخت‌های فسیلی تولید کرده است.

تولید انرژی تجدیدپذیر در بریتانیا از سوخت فسیلی جلو زد

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، بریتانیا در سه ماهه سوم سال 2019 انرژی بیشتری از منابع تجدیدپذیر نسبت به سوخت‌های فسیلی تولید کرده است.

از زمانی که بریتانیا اولین ایستگاه تولید برق عمومی خود را در سال 1882 افتتاح کرد، این اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد.

با تجزیه و تحلیل یک شرکت موسوم به "کربن بریف" مشخص شد که تولید انرژی تجدیدپذیر نسبت به سوخت فسیلی در بریتانیا پیشرفت قابل توجهی کرده و به طور کلی این کشور در تغییر سیستم تامین برق خود طی یک دهه گذشته پیشرفت کرده است.

طبق این تحلیل، از ژوئیه تا سپتامبر، تجدیدپذیرها 29.5 تراوات ساعت برق تولید کردند، در حالی که سوخت‌های فسیلی 29.1 تراوات ساعت تولید کردند. هر چند 0.4 تراوات ساعت ناچیز به نظر می‌رسد، اما همین مقدار تامین کننده برق مورد استفاده صدها هزار مشتری است.

بریتانیا در سه ماهه سوم سال 2009 یعنی 10 سال پیش از سوخت‌های فسیلی دو برابر استفاده می‌کرد و 60.4 تراوات ساعت برق تولید می‌کرد، در حالی که سهم انرژی تجدیدپذیر تنها 5.7 تراوات ساعت بود.

از انرژی تولید شده در سه ماهه گذشته، 20 درصد از باد، 12 درصد از زیست توده(که منبع مناسب و کاملی نیست) و شش درصد از انرژی خورشیدی به دست آمده است.

تولید برق از انرژی باد به واسطه توسعه مزارعی مانند Hornsea One ، East Anglia One و Walney Extension افزایش پیدا کرده است.

در نیمه اول سال 2019، اسکاتلند دو برابر نیاز شهروندان خود از باد برق گرفت و اکنون در تلاش است تا یک باتری عظیم را برای ذخیره انرژی اضافی به خدمت بگیرد.

در حالی که انرژی خورشیدی به طور قابل توجهی در انگلیس کم‌تولید است، این کشور باز هم در جستجوی راه‌هایی برای استفاده از آن برای مواردی مانند خط ریلی خورشیدی است.

اکثر انتشار کربن انگلیس از بخش حمل و نقل ناشی می‌شود. این کشور متعهد شده است که در این زمینه نیز به پیشرفت‌هایی برسد. چنانچه پیش از این متعهد شده بود که فروش خودروهای سوخت فسیلی را تا سال 2040 ممنوع کند.

در حالی که یافته‌های این تحلیل نشان دهنده یک نقطه عطف مهم و روند رو به جلوی انگلیس است، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان