سیل ۱۰ایستگاه پمپاژ آب لرستان با پیشرفت ۹۰درصد را از بین برد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی هادی چگنی روز سه شنبه در جلسه معارفه رییس جدید این سازمان افزود:  سیل امسال در حالی میلیارد ها مترمکعب رواناب را از استان خارج کرد که تخصیص های داده شده به لرستان کمتر از یک میلیارد متر مکعب است.

وی ادامه داد: 4.5 میلیارد متر مکعب رواناب ورودی به لرستان و بیش از هشت میلیارد متر مکعب تولید استان است که در مجموع بیش از 13 میلیارد متر مکعب رواناب، بدون هیچگونه استفاده ای از این استان خارج می شود.

وی ادامه داد: 16 سد در دست ساخت است که حجم آنها در صورت بهره برداری بسیار ناچیز است و باید تخصیص های جدید به لرستان داده شود.

هادی چگنی همچنین با بیان اینکه لرستان در شاخص های اقتصادی خیلی وضعیت خوبی ندارد گفت: نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری استان طی سال 97 به ترتیب 36 و بیش از 13 درصد بوده  این استان  طی سال های 75 تا 94 رتبه های اول تا سوم بیکاری کشور را داشته و همچنان نیز از این مشکل رنج می برد.

وی با بیان اینکه پارسال 399 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به لرستان اختصاص داده شد اضافه کرد: امکان سنجی 119 فرصت سرمایه گذاری در لرستان انجام شد و تاکنون 25 طرح در مرحله نظارت قرارگرفته است.

وی تسهیلات پرداختی ستاد رونق تولید از ابتدای دولت دوازدهم در لرستان را 340 میلیارد تومان برشمرد و افزود: 207 میلیون یورو برای لاستیک سازی خرم آباد مصوب شد اما به دلیل اینکه سرمایه گذار، وثایق این اعتبار را دیر تامین کرد، مصوبه ابطال شد.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: 20 هزار میلیارد تومان طی سال های گذشته در  2همایش سرمایه گذاری تفاهم نامه منعقد کردیم  که تنها حدوود پنج میلیارد تومان از این مبلغ به مرحله اجرایی رسید چراکه سرمایه گذاران معتقد هستند به دلیل نبود شبکه کامل حمل و نقل ریلی، حضور در این استان توجیه اقتصادی ندارد.

هادی چگنی از نبود هلدینگ های اقتصادی در استان  انتقاد کرد و گفت: این نهادها فلسفه ذاتی خود را فراموش کرده اند و در مناطقی حضور می یابند که سود بیشتری برای آنها داشته باشد.

وی تصریح کرد: گاوداری 6 هزار راسی بنیادمستضعفان در دلفان بعد از 4 سال هنوز 20 درصد پیشرفت فیزیکی ندارد که نشان می دهد هلدینگ ها از رسالت خود فاصله گرفته اند.

به گفته وی برای تکمیل ساختمان استانداری با پیشرفت 90 درصد 35 میلیارد تومان هزینه شده و 40 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

در این مراسم با حضور نوبخت، سمانه حسن پور به عنوان رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان منصوب شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان