لاریجانی: علاقمندی کشورها به همکاری اقتصادی با ایران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی» پس از سفر 4 روزه خود به صربستان به منظور حضور در صدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)، امشب در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، افزود: در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در صربستان درباره مسائل مختلف از جمله راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان و وزیر امورخارجه صربستان گفت وگو کردیم.

وی خاطرنشان کرد:اجلاس IPU موضوعات مختلفی را در کمیته ها و محل اجلاس اصلی پیگیری کرد که موضوع و شعار این اجلاسیه چگونگی عمل به تعهدات بین المللی و احترام به استقلال کشورها بود به ویژه آنکه بسیاری از کشورها نسبت به رفتارها و به هم ریختگی آمریکا در نظام جهانی ایجاد کرده انتقاد داشته و نظرات خوبی را در سخنرانی های خود مطرح کردند.

وی بیان کرد: از این جهت اجلاس امسال، اجلاس خوب و به روزی بود و موضوعات دیگری همچون مسئله محیط زیست در کمیته های دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

لاریجانی با بیان اینکه دولت دوست و برادر صربستان توانست بسیار خوب اجلاس IPU را برگزار کند، افزود: همچنین در حاشیه اجلاس فرصتی برای صحبت با رؤسای پارلمان ها و مقامات کشورهای حاضر در اجلاس به دست آمد و با 17 نفر از رؤسای پارلمان های کشورهای مختلف در رابطه با مسائل منطقه ای، بین المللی بررسی و رایزنی داشته به ویژه در خصوص روابط اقتصادی مباحثی مطرح شد.

رئیس مجلس بیان کرد: به نظر می رسید بسیاری از مقامات کشورها از عدم تعهد آمریکا به توافق هسته ای ناراضی بوده و علاقمند به همکاری های اقتصادی با ایران هستند اما ممکن است روش کار متفاوت باشد.

وی گفت: برخی از حوادث در مناطقی مانند سوریه و عراق مورد انتقاد آنها بود و علاقمند بودند ریشه این حوادث توسط ایران شرح داده شود وایران نظرات خود را در این خصوص بیان کند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه با برخی از مقامات صربستان نیز گفت وگوهایی داشته است که بخشی از این گفت وگوها دوجانبه بود، اظهارکرد: رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان و وزیر امورخارجه صربستان شخصیت های دیگری بودند که با آن ها به گفت وگو نشستیم و در زمینه مسائل مختلف و به ویژه راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی و تمرکز بر زمینه هایی که باید برای گسترش همکاری ها انجام داد بحث و تبادل نظر کردیم.

لاریجانی ادامه داد: رئیس جمهوری صربستان نکات دقیق و سنجیده ای در رابطه با روابط اقتصادی و تجاری ایران و صربستان مطرح کرد و به دنبال تسهیل رفت و آمدهای توریستی و تجاری میان دو کشور بود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری صربستان ماه آینده به ایران می آید، ابراز امیدواری کرد که در این سفر بتوانند راهکارهای مناسبی برای افزایش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور ارائه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از میهمان نوازی دولت، ملت، مسئولان و مقامات صربستان در سفر 4 روزه خود به این کشور قدردانی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان