بیانیه گروه ۷ در خصوص لیبرا: تا انجام یک تهدیدسنجی جامع اجازه عرضه نمی دهیم

طبق گزارش رویترز روز گذشته گروه ۷ (متشکل از ۷ کشور ثروتمند دنیا) مخالفت خود با رمزارز فیسبوک موسوم به لیبرا را نشان دادند و اعلام کردند تا زمانی که تحلیل بین المللی جامعی در رابطه با خطرات لیبرا صورت نگیرد اجاره فعالیت را به آن نخواهند داد.

بیانیه گروه 7 در خصوص لیبرا: تا انجام یک تهدیدسنجی جامع اجازه عرضه نمی دهیم

طبق گزارش رویترز روز گذشته گروه 7 (متشکل از 7 کشور ثروتمند دنیا) مخالفت خود با رمزارز فیسبوک موسوم به لیبرا را نشان دادند و اعلام کردند تا زمانی که تحلیل بین المللی جامعی در رابطه با خطرات لیبرا صورت نگیرد اجاره فعالیت را به آن نخواهند داد.

یکی از کارگروه های G7 در گزارش خود به وزرای دارایی اعضا (متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و آمریکا) که برای شرکت در جلسه پاییز بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن گرد هم آمده بودند چنین گفت:

سکه های ثابت (منظور ارزهای دیجیتالی که معمولا پشتوانه پولی و سرمایه ای سنتی دارند) وقتی در مقیاس جهانی ارائه می شوند میتوانند سیستم پولی دنیا و ثبات اقتصادی آن را تهدید کنند.

تور کیش

این تکنولوژی نوظهور که درست مانند دیگر رمزارزها در برهه کنونی پیرو قوانین مشخصی هم نیست می تواند تلاش های بین مرزی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را بی نتیجه کند و مشکلاتی را از بابت امنیت سایبری، مالیات و حریم خصوصی ایجاد نماید.

گروه 7

Benoit Coeure

این کارگروه که Benoit Coeure از اعضای هیئت مدیره بانک جهانی هم ریاستش را بر عهده دارد در بیانیه خود اینطور آورده است:

گروه 7 باور دارد تا زمانی که قانونگذاری های لازم انجام نشده و چالش ها و ریسک های موجود ارزیابی نشده اند هیچ پروژه سکه ثابتی نباید راه اندازی شود.

موجودیت های بخش خصوصی که توافقات مربوط به سکه های ثابت را طراحی و تنظیم می کنند باید به چالش های مختلف حقوقی و نظارتی و همچنین خطرات این کار پاسخ دهند.

در این گزارش همچنین به نگرانی سیاستگذاران جهانی در رابطه با سکه های ثابتی نظیر لیبرا اشاره شد است که موانع بیشتری را بر سر راه عرضه آن قرار خواهند داد.

در واکنش به انتشار این بیانیه انجمن لیبرا که از تلاش های صورت گرفته برای عرضه این رمزارز حمایت میکند اعلام نمود که متعهد است همکاری های لازم را با قانونگذاران انجام دهد.

این انجمن اعلام نمود که لیبرا با هدف احترام به استقلال ملت ها در رابطه با سیاست های پولی شان و همچنین قوانین بازدارنده پولشویی و دیگر تلاش هایی طراحی شد که با هدف متوقف ساختن خلاف های مالی صورت می گیرند.

لیبرا طوری طراحی شده که با موسسات قانونگذاری موجود همکاری داشته باشد و از مکانیزم های حفاظتی آنها برای دنیای دیجیتال بهره بگیرد نه اینکه آنها را مختل یا تضعیف کند.

همزمان با شدت گرفتن فشار دولت ها و سیاستمداران بر فیسبوک و رمزارز لیبرا، در حدود یک چهارم نهادهایی که پیشتر حمایت خود را از آن اعلام کرده بودند از جمله ویزا و مستر کارت اعلام کردند که از گروه حامیان لیبرا کناره می گیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان