در راستای هدفمندی‌سازی یارانه نقدی؛

یارانه نقدی ۴۰۰هزار نفر از دیروز قطع شد/ ادامه حذف غیرنیازمندان از لیست یارانه‌بگیران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یکصد و چهارمین مرحله یارانه نقدی بامداد جمعه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که در ادامه حذف غیرنیازمندان از لیست یارانه‌بیگران، یارانه نقدی 100 هزار خانوار که حدود 400 هزار نفر را شامل می‌شود از مهرماه قطع شد. 

فرایند قطع یارانه نقدی اقشار غیرنیازمند جامعه همزمان با واریز یارانه شهریورماه کلید خورد و در ماه قبل یارانه 162 هزار خانوار معادل حدود 700 هزار نفر قطع شد تا در مجموع طی ماه‌های شهریور و مهرماه یک میلیون و 100 هزار غیرنیازمند، از فهرست یارانه بگیران حذف شوند.

 قرار است در هر ماه گروهی از جامعه که مستحق دریافت یارانه نقدی نیستند، از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند. بر اساس اطلاعات به دست آمده تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در مهرماه قطع شده، در گروه سه دهک بالایی جامعه قرار دارند. 

همچنین بر اساس آنچه که پیش از این اعلام شده بود، قرار است تا پایان سال یارانه نقدی سه دهک بالایی جامعه یعنی دهک های هشتم، نهم و دهم شامل 24 میلیون نفر قطع شود. 

روش ثبت اعتراض

برای تمام خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع می شود، پیامک «قطع یارانه نقدی» با سرشماره « YARANEH» ارسال می شود و اگر خود را مستحق دریافت آن می دانند، سرپرست خانوار به همراه یک مدرک شناسایی باید در مرحله اول به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند. پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و تکمیل برگه مجوز بررسی تراکنش های بانکی به دولت، شماره رهگیری برای وی پیامک خواهد شد.

نکته قابل توجه اینکه، «48 ساعت بعد از دریافت پیامک کد رهگیری» باید به سامانه https://yaraneh10.mcls.gov.ir مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری دریافتی از دفتر پیشخوان، تمام اطلاعات و تراکنش های بانکی خانوار را مشاهده کنند.

سرپرست خانوار در این مرحله و پس از مشاهده تراکنش‌های بانکی خود اگر اعتراضی به قطع یارانه خود ندارد باید گزینه «انصراف از اعتراض و خروج» و در صورت اعتراض نیز باید گزینه «ثبت اعتراض» را انتخاب کند تا پس از آن، اعتراض آنها مورد بررسی قرار گیرد. در صورت پذیرش ثبت اعتراض خانوار، یارانه نقدی آنها در ماهی که قطع شده، همراه با مرحله بعد به صورت یکجا واریز خواهد شد.

قانونگذار در تبصره 14 قانون بودجه 98 کل کشور، دولت را مکلف به قطع یارانه نقدی غیرنیازمندان کرده است. بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و بر اساس ملاک‌هایی از جمله استان و محل زندگی، تعداد و ارزش املاک خانوار، ارزش خودرو یا خودروهای خانوار، شغل و سایر پارامترها فهرست خانوارهای غیرنیازمند را به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می‌کند و این سازمان نیز نسبت به قطع یارانه نقدی این خانوارها اقدام می کند.

برای پیگیری برقراری یارانه به دستگاه‌ها مراجعه نکنید

نکته دیگر اینکه، هیچ یک از دستگاه ‌های ذیربط برای برقراری یارانه نقدی خانوارهایی که یارانه آنها قطع شده، پاسخگو نخواهند بود، بنابراین در صورت قطع یارانه نقدی باید منتظر پیامک باشید و در غیر این صورت برای پیگیری سوالات خود با شماره 0216369 تماس حاصل کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان