چرا امام حسین (ع) اینهمه زائر دارد؟

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با اشاره به موج زائران اربعین گفت: امام حسین (ع) از این جهت مورد محبت مردم است که با وقف تمام زندگی خود در راه رضای خدا، در مقابل ظلم و ستم قیام کرد و خداوند هم به برکت خدمت بزرگ ایشان به جامعه اسلامی محبت او را در قلوب همگان قرار داده است.

چرا امام حسین (ع) اینهمه زائر دارد؟

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که دوستداران امام حسین (ع) نه تنها مومنان و شیعیان هستند، بلکه محبت امام حسین (ع) فرامذهبی و فرادینی است. یعنی می بینیم که امام حسین (ع) در همه ادیان الهی، شیفته دارد و حتی افراد غیرمسلمان نیز نسبت به مجلس ایشان اعتقاد و التزام دارند.

وی ادامه داد: در راهپیمایی اربعین نیز، که به عنوان یک موج جدید و عظیم در جامعه طنین انداز شده است، شاهد هستیم که نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه افراد از سایر ادیان و از سراسر دنیا در این مراسم شرکت کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه این لطف و محبت خدا به پاس محبت امام حسین (ع)، و راه ارزشمندی که ایشان انتخاب کرده و در پیش گرفته است، اظهار کرد: او زیر بار ظلم نرفت و جمله‌ معروف هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة به معنای «محال است تَن به ذلّت دهیم» از امام حسین(ع) یک شعار موقتی برای روز عاشورا نبود بلکه یک درس برای بشریت است، زیرا بشر دارای عزت است و از این جهت باید مسیر و سیره سیدالشهدا را سرلوحه کار خود قرار داده و همیشه به عزت و جایگاه انسان بیندیشیم.

این کارشناس مسائل دینی و مذهبی با اشاره به موج زائران اربعین که همه ساله راهی کربلای معلی می‌شوند، گفت: امام حسین (ع) از این جهت مورد محبت مردم است که با وقف تمام زندگی خود در راه رضای خدا، در مقابل ظلم و ستم قیام کرد و در این راه آنچه که داشت در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم راه دوست نمود. ایشان جان خود را فدا کرده و زندگی اش را بر مبنای خدامحوری قرار داد و خداوند هم به برکت خدمت بزرگ ایشان به جامعه اسلامی محبت او را در قلوب همگان قرار داده است.

حجت‌الاسلام سروستانی در پاسخ به اینکه چرا امام حسین (ع) امروز میلیون‌ها زائر دارند، توضیح داد: امام حسین (ع) کسی بود که در سال 61 هجری کشته شد، طرف او نیز قدرتمند و دارای نیرو بود. عمر بن سعد لشکر زیادی داشت اما الان چه اثری دارد؟ و چه اثری از او جز لعن و نفرین باقی مانده است. ما باید از این واقعه درس بگیریم و از شخصیت و سبک زندگی امام حسین (ع) در همه بخش‌های زندگی خود الگوبرداری نماییم.

این کارشناس تاکید کرد: در خلال شرکت در مراسم اربعین و مجالس سیدالشهدا باید اندیشه کنیم که حسین (ع) کیست و چه شخصیتی داشته؟ چه کرده است و چه جایگاهی داشته که امروز اینقدر موج ایجاد کرده و جمعیت میلیونی به سمت او راهی شده‌اند و هر سال نیز نسبت به سال قبل این موج بیشتر می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی استان بوشهر با اشاره به اهمیت بالای داشتن رابطه نزدیک با خداوند، خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان زائران سیدالشهدا این است که در کنار اقامه عزای ایشان به معرفت‌افزایی بپردازیم و بیندیشیم تا از قیام و زندگی امام حسین (ع) درس بگیریم و این درس را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم که مطمئنا سیره سیدالشهدا می تواند در فرد فرد جامعه ما و موفقیت آینده تاثیر مثبت و ارزشمندی داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان