زیرشاخه AMG از برند مرسدس بنز که در چند سال اخیر با عرضه مرسدس AMG C63 توجهات را به سمت خودش جلب کرده بود، اعلام کرده است که در نسل آینده این خودرو، دیگر از موتور V8 استفاده نخواهد شد و پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژر هیبریدی، جایگزین آن خواهد شد. مطابق این گزارش که توسط اتوکار بریتانیا منتشر شده، پیشرانه جدید چهارسیلندر توربوشارژر، 415
اسب بخار قدرت و 510 نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه در کنار سیستم هیبریدی خفیف، توانی در حدود 496
اسب بخار نسخه امروزی مرسدس C63 تولید خواهد کرد. ظاهرا سیستم الکتریکی در نظر گرفته شده برای این خودرو، مشابه همان سیستمی است که در مرسدس AMG C53 قرار دارد. در این خودرو، حالت دریفت برای مالک در نظر گرفته شده که با فعالسازی آن، محور جلو قفل شده و مرسدس C63 به صورت خودرویی دیفرانسیل عقب درخواهد آمد.
البته AMG جزئیات بیشتری را در مورد این مدل منتشر کرده است، از جمله یک پکیج باتری 0.9 کیلووات ساعتی برای تامین انرژی سیستم هیبریدی و سیستم چهارچرخ محرک 4Matic مرسدس بنز، مشابه آنچه در مرسدس C53 قرار دارد، بر روی این خودرو نصب خواهند شد. البته اخذ این تصمیم در AMG با حواشی زیادی همراه بوده است. اتوکار بریتانیا گزارش میدهد هنگامی که این تصمیم تصویب شد، ئیس مرسدس-AMG ، توبائیس مورس، به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد.