سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق مطرح کرد؛

رشد ۲برابری پرونده‌های قاچاق/ استان‌های دارای بیشترین تعداد پرونده کدامند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا دهقانی نیا در رابطه با وضعیت قاچاق در سال جاری، اظهار داشت: در 5 ماهه امسال تعداد 48 هزار و 65 فقره پرونده متشکله مظنون به قاچاق داشتیم با ارزش 58.217 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر رشد را نشان می دهد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر اساس اعلام ناجا از این میزان پرونده، 33 هزار و 433 مورد به مراجع صالحه رسیدگی ارسال شده است که 23 هزار و 810 مورد مربوط به سازمان تعزیرات و 9 هزار و 624 مورد به دادسرای عمومی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت بررسی استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین تعداد پرونده را داشتند که اغلب به خروجی سوخت و فرآورده های نفتی مربوط بود.

دهقانی نیا گفت: بیشترین ارزش ریالی پرونده های متشکله مظنون به قاچاق نیز مربوط به استان بوشهر شامل کالای خوردو، استان هرمزگان برای لوازم خانگی و استان تهران برای لوازم و تجهیزات رایانه ای بوده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بیشترین سهم در سیستم های کاشف از نظر تعداد نیروی انتظامی به خود اختصاص داده

وی ادامه داد: بیشترین سهم در تعداد پرونده نیز در سیستم های کاشف مربوط به نیروی انتظامی با 83.5 درصد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان