بازگشت ۷۹ درصد زائران اربعین به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا ظهر امروز ۷۹ درصد زائران ایرانی اربعین حسینی به کشور بازگشتند.

بازگشت 79 درصد زائران اربعین به کشور

بازگشت 79 درصد زائران اربعین به کشوربه گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از ابتدای ماه صفر تا امروز در مجموع 3 میلیون و 57 هزار و 958 زائر از کشورمان راهی راهپیمایی عظیم اربعین و کربلای معلی شدند که از این جمعیت تا ظهر امروز 2 میلیون و 408 هزار و 465 نفرشان به کشور برگشته اند.

وی با بیان اینکه هم اینک مرز‌های کشور مملو از زائران بازگشتی است، گفت: تا کنون بیشترین زائر به تعداد یک میلیون و 374 هزار و 826 نفر معادل 57 درصد کل زائران از مرز مهران به کشور بازگشته اند.

وی بیان کرد: همچنین تا کنون از مرز شلمچه 632 هزار و 596 زائر معادل 27 درصد واز چذابه 242 هزار و 250 نفر به میزان 10 درصد زائران وارد کشور شده اند و کمترین زائر بازگشتی هم به تعداد 76 هزار نفر مربوط به مرز خسروی است.

رشیدیان تصریح کرد: همچنین 3 درصد زوار از مرز هوایی به کشور بازگشته اند که به تعداد 81 هزار و 775 نفر بوده اند.

38 سال متوسط سن زائران اربعین

وی با بیان اینکه روند بازگشت با قوت ادامه دارد، افزود: سال گذشته رقمی بیش از 2 میلیون زائر در ایام اربعین عازم عراق و کربلای معلی شدند که امسال این رقم بیش از 40 درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات سامانه سماح متوسط سنی زائران امسال 38 سال است.

به گفته وی، زائران مازندران با میانگین سنی 42 سال بیشترین و سیستان و بلوچستان با 34 سال، قم با 35 و کردستان با 36 سال، کمترین میانگین سنی زائران اربعین امسال را داشته اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان