اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افت ۸درصدی قیمت نفت در یک ماه/ امیدورای برای افزایش قیمت کم‌رنگ‌تر شد

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ قیمت انواع نفت خام در هفته گذشته نیز شاهد عقب نشینی محسوسی بود. این افت قیمت ناشی از انتشار دادهای ضعیف از رشد اقتصادی چین در شش ماهه نخست سال جاری و همچنین افزایش ذخایر نفتی آمریکا برای دومین هفته پیاپیی بود.

شاخص نفتی برنت

نفت برنت که در مقایسه با ابتدای هفته گذشته با کاهش 2.25 درصدی، معادل با 1.37 دلار کاهش در محدوده 59 دلار و 42 سنت به کار خود پایان داد. این در حالی است که در بازه ماهانه نیز شاهد کاهش 8.03 درصدی برابر با 5.18 دلار بوده چنانکه هربشکه نفت برنت در تاریخ مشابه ماه گذشته در قیمت 64.47 دلار داد و ستد شده بود.

گفتنی است آمار معاملات قیمت نفت حاکی از آن است که کاهش 17.59 درصدی قیمت طلای سیاه برابر با 12.66 دلار در یک بازه زمانی 6 ماهه است. همچنین تحولات قیمتی نفت برنت در مقیاس یک ساله هم گویای کاهش 25.88 درصدی آن بوده که قیمت طلای سیاه را از 80 دلار در روزهای مشابه سال گذشته به قیمت کنونی آن یعنی 59 دلار و 42 سنت رسانده است.

شاخص نفت وست تگزاس نیز در روندی نسبتا مشابه با نفت برنت هفته گذشته را به پایان رساند. در مجموعه پنج روز معاملاتی هفته پیش، این شاخص نفتی با عقب نشینی 1.6 درصدی معادل با 0.9 دلار به رقم 53 دلار و 87 سنت بازگشت.

در این میان طبق اطلاعاتی که از سوی اداره ملی آمار چین منتشر شد، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم امسال شش درصد رشد کرده که پایین‌ترین میزان در 27 سال گذشته بوده است.

همچنین همچنین گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته برای دومین هفته متوالی رشد کرده و با یک حلقه افزایش، به 713 حلقه رسیده است .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان