ماهان شبکه ایرانیان

گزارشی از رویداد LinkapDay مهرماه ۱۳۹۸

معرفی راهکارهای جدید لینکپ، همگام با تازه‌ترین روندهای اینترنت اشیا و هوشمندسازی، محور رویداد LinkapDay بود که شانزدهم مهرماه 98 در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد. لینکپ (شرکت راهبران اینترنت اشیا) این رویداد را به مناسبت سومین سالگرد تاسیسش برگزار کرد.

گزارشی از رویداد LinkapDay مهرماه 1398

در ابتدای رویداد LinkapDay، آقایان دکتر یقطین مدیر مرکز تهران هوشمند، و دکتر روحانی‌نژاد، رییس کارگروه IoT معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن خوش‌آمد‌گویی به میهمانان، در سخنانی وضعیت توسعه اینترنت اشیا در ایران را مرور کردند.

 

در بخش بعدی رویداد، علی رحمان‌پور، هم بنیانگذار و مدیرعامل لینکپ به ارایه‌ای پیرامون مسیر طی شده توسط لینکپ در سه سال گذشته پرداخت. رحمان‌پور با اشاره به اینکه «همه ما 90 درصد از زندگی‌مان را در داخل ساختمان‌ها می‌گذرانیم»، حوزه تمرکز لینکپ را ارایه راهکارهای هوشمندسازی محیطی در مجتمع‌های ساختمانی بیان کرد؛ هر چند از فناوری‌های زیرساختی آن در زمینه‌های متنوع صنعتی و شهری هم استفاده شده و می‌شود. در بخش دیگری از ارایه مدیرعامل لینکپ، سه مزیت کلیدی لینکپ، «اجرای سریع و آسان راهکارهای هوشمندسازی»، «هزینه پایین نسبت به نسل‌های پیشین فناوری» و «دریافت یکپارچه راهکارهای متنوع این حوزه از طریق نرم‌افزارهای لینکپ» بیان و با معرفی سه محصول جدید لینکپ، تاکید شد «تمام تلاش ما این است تا فناوری را در خدمت انسان ببینیم».

 

سپس عرفان طاهر‌خانی، هم بنیانگذار و مدیرارشد فنی لینکپ با تشریح معماری فنی محصولات لینکپ گفت: ما در طراحی و توسعه محصولات لینکپ، همواره چهار ویژگی مشترک را مدنظر داشتیم: «قابلیت توسعه‌پذیری»، «بهره‌گیری از فناوری‌های لبه»، «راه‌اندازی سریع و آسان» (Plug & Play) و «امنیت بالای سرویس».

 

در ادامه جزئیات سه محصول جدید شامل «هاب برد-کوتاه لینکپ»، «نسخه جدید هاب برد-بلند لینکپ» و «اپلیکیشن موبایل Linkap Smart» توسط عرفان طاهرخانی و با ارایه‌هایی از محمدصادق ضیغمی (مدیر سخت‌افزار) و علی عصار (کارشناس تیم نرم‌افزار) برای حاضرین تشریح شد.

 

اما در بخش‌های مختلف این رویداد، سخنرانی‌های دیگری نیز توسط میهمانان ارایه شد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

 

در بخشی از این رویداد، دکتر ساجدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شناسا در سخنانی به این موضوع اشاره کرد که موضوعات چندوجهی، کاربردی و آینده‌سازی وجود دارند که در آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید. حوزه‌هایی که ممکن است تنوع کاربری زیادی داشته باشند. هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن و شنیدن در حوزه IoT وجود دارد و قطعا لینکپ و لینکپ‌ها میتوانند در این زمینه امیدوار کننده باشند و زندگی آینده ما را متحول کنند.

 

حمیدرضا رضاپناه، معاون توسعه کسب و کار شرکت فناپ زیرساخت نیز به ارایه‌ای با محوریت این سوال پرداخت که «چرا باید از سیستم‌های قدیمی، به اینترنت اشیا روی آورد؟». وی در پاسخ به این سوال، برخی از مهمترین مزایای سیستم‌های اینترنت اشیا را نسبت به نسل‌های پیشین فناوری بیان کرد و به معرفی پروژه مشترکی که با همکاری لینکپ در زمینه هوشمندسازی شعب بانکی با استفاده از اینترنت اشیا در دست اجرا دارند پرداخت.

 

در بخش دیگری از رویداد LinkapDay مهندس سعید دهقانی، مدیرعامل شرکت مانارایکا، به ارایه‌ای پیرامون «مسیر سبز» پرداخت و اینکه چطور این شرکت تلاش دارد با بکارگیری تعداد زیادی از حسگرهای سنجش کیفیت هوا مبتنی بر بستر اینترنت اشیا لینکپ، مسیر دارای کمترین آلودگی را به شهروندان پیشنهاد دهد. این شرکت به عنوان یکی از نمونه‌هایی که در خارج از حوزه ساختمانی، از زیرساخت اینترنت اشیا شرکت لینکپ استفاده می‌کنند به ارایه پرداخت.

همچنین در قسمت دیگری از این رویداد یحیی نوریان، مدیر فب‌لب ایران در ارایه‌ای، به معماری و ساخت آینده و برخی چالش‌های آن اشاره کرد.

 

لینکپ چه کار می‌کند؟

شرکت راهبران اینترنت اشیا (سهامی خاص، 529095) با نام تجاری لینکپ (Linkap) ارایه‌دهنده راهکارهای یکپارچه اینترنت اشیا است. سازمان‌ها، کسب‌وکارها و افراد می‌توانند راهکارهای IoT مد نظر خود را از وبسایت انتخاب کرده و آن‌ها را به صورت یکپارچه و بر بستر تازه‌ترین فناوری‌های «هسته IoT لینکپ» دریافت کنند.

لینکپ چه زمانی و چگونه راه‌اندازی شد؟

در بهار سال 1395 و پس از راه‌اندازی نخستین شبکه LPWAN کشور (ویژه اینترنت اشیاء) توسط گروه تاراکسا، این گروه (به عنوان مجموعه‌ای پیشرو در حوزه هوشمندسازی و IoT) با مشارکت و همکاری مرکز نوآوری فناپ و سپس شرکت سرمایه‌گذاری شناسا، به منظور ارایه خدماتی با کیفیت و تمرکز بالاتر، اقدام به راه‌اندازی لینکپ نمود. لینکپ با راهبرد ارایه بستری از فناوری‌های «به‌روز»، «امن» و «مقرون‌به‌صرفه» در حوزه IoT تمرکز خود را بر حوزه هوشمندسازی مجتمع‌های ساختمانی قرار داده است. بازار هدف لینکپ در مرحله نخست منطقه و سپس عرصه جهانی است و از این رو راهبرد لینکپ در تمامی خدماتش، رقابت‌پذیر بودن نسبت به پیشروان بین‌المللی این صنعت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان