سوال اول: پکیج تور استانبول شامل چه مواردی است؟

تجربیات یک توریست حرفه‌ای در انتخاب تور استانبول

من اشکان هستم؛ یک توریست حرفه‌ای که تقریبا نیمی از سال را به کشورهای مختلف دنیا می‌روم و عاشق گشت و گذار و هم‌صحبتی با مردمانی از دیگر فرهنگ‌ها هستم؛ از همه بیشتر هم به ترکیه و شهر استانبول رفته‌ام.

حدودا 2 سال است که با آژانس گردشگری نهال‌گشت سفر می‌کنم و تقریبا با نیمی از تورلیدرهای آنها دوست شده‌ام. در یکی از سفرهایی که با آنها به استانبول داشتم، علی عزیز، تورلیدر این آژانس از من خواست تا در صورت امکان، تجربیات خود را در انتخاب تورهای استانبول با شما درمیان بگذارم. من هم که سرم درد می‌کند برای این کارها!

تصمیم گرفتم سوالات و ابهاماتی را که مسافران درباره تور استانبول از من می‌پرسند و یا آنهایی را که خودم در روزهای اول سفرم به استانبول داشتم بنویسم و به هر یک از آنها پاسخ دهم. امیدوارم که برایتان مفید باشد!

سوال اول: پکیج تور استانبول شامل چه مواردی است؟

این پکیج بستگی به آژانس گردشگری مورد نظر شما دارد. اما بهترین پکیج، پکیجی است که خودتان خدمات آن را انتخاب کنید. مثلا اینکه با چه ایرلاینی سفر کنید، در چه هتلی اقامت کنید و چند شب در استانبول بمانید. 

یک پکیج تور استانبول معمولا شامل بلیط رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی، رزرو هتل، صبحانه، گشت در شهر و نهار است. در این دو سالی که با نهال‌گشت سفر کرده‌ام، هزینه نهار و گشت رایگان بوده و هزینه‌ای دریافت نکردند. حتما با شماره 02633143 تماس بگیرید و قبل از انتخاب تور، این مورد را از کارشناسان‌شان بپرسید. 

سوال دوم: چرا قیمت تورهای استانبول با هم فرق دارند؟

تفاوت قیمت تورهای استانبول به دلیل زمان سفر به استانبول، نوع ایرلاین، کیفیت هتل و خدماتی است که در پکیج به شما ارائه می‌شود. 

این را هم بنویسم که به هیچ عنوان گول قیمت‌های خیلی پایین تور ارزان ترکیه را نخورید؛ مگر اینکه آژانس گردشگری مربوطه معتبر باشد. من خودم سال‌ها پیش یکی دو بار این نوع تورها را امتحان کردم و واقعا پشیمان شدم. هم هتل بد بود و هم غذایش. پس تور استانبول را از آژانس‌ گردشگری معتبر بخواهید تا چند روزی که به استانبول می‌روید اذیت نشوید.

نهال گشت1

سوال سوم: تور استانبول از چه قیمتی شروع می‌شود؟

این سوال پاسخ مشخصی ندارد، چون قیمت تور استانبول به این بستگی دارد که در چه زمانی به استانبول سفر کنید. مثلا روزهایی که سفر به استانبول کم‌ترافیک باشد؛ مثل زمستان یا ایام بعد از تعطیلات که مسافران زیادی از استانبول برگشته‌اند، قیمت تور استانبول می‌تواند به کمتر 2،600،000 تومان هم برسد. اما اگر در این ایام به استانبول سفر نمی‌کنید، باید بدانید که به صورت نرمال قیمت تورهای  از 3،500،000 تومان شروع می‌شود و بسته به اینکه چه هتل و پکیجی را انتخاب کنید، این قیمت متفاوت خواهد بود.

سوال چهارم: تور ارزان ترکیه را چطور انتخاب کنیم؟

مهم‌ترین راه‌های انتخاب تور ارزان ترکیه به 2 روش است؛ یکی تور لحظه آخری استانبول و دیگری تورهایی که با عنوان تور ارزان ترکیه فروخته می‌شوند.

تور لحظه آخری استانبول توری است که روزهای آخر منتهی به تور باز می‌شود و هزینه آن گاهی تا 50 درصد پایین‌تر از قیمت واقعی تور است.

تور ترکیه ارزان توری است که پکیج آن مانند هتل محل اقامت یا ایرلاین مربوطه طوری انتخاب شده که هزینه‌های آن از سایر تورهای معمول استانبول پایین‌تر شود.

سوال پنجم: کجا هتل رزرو کنیم؟

پاسخ به این سوال به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. میدان تکسیم و حوالی برج گالاتا و منطقه سلطان احمد یا منطقه قدیم شهر استانبول بهترین منطقه برای رزرو هتل است، چون در قلب شهر قرار گرفته‌اند و دسترسی بسیار مناسبی به مناطق خرید و تفریحی دارند. اما در نظر بگیرید که هزینه‌های هتل در این مناطق بالاست. اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، می‌توانید هتلی را در مناطق دورتر از مرکز شهر انتخاب کنید تا هزینه‌های اقامتتان کمتر شود.

سوال ششم: هزینه‌های تور استانبول را چطور کاهش دهیم؟

اگر بخواهم جمع‌بندی کنم، 5 روش اصلی برای کاهش هزینه‌های تور استانبول وجود دارد:

  • اول اینکه تور لحظه آخری استانبول انتخاب کنید که بالا توضیح دادم. این روش بهترین راه برای انتخاب تور ارزان ترکیه است.
  • دوم اینکه اگر محدودیت زمانی خاصی برای سفر به استانبول ندارید، زمانی را برای سفر به استانبول انتخاب کنید که ترافیک مسافرت به استانبول پایین باشد، در این صورت قیمت تور استانبول پایین خواهد آمد.
  • سوم اینکه هتل را در منطقه دورتر از مرکز شهر انتخاب کنید که در این صورت هم می‌توانید صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها کنید.
  • چهارم اینکه تفریحاتی را انتخاب کنید که هزینه‌‌ای نداشته باشند. امروز مقاله‌ای را در خبرنامه نهال‌گشت خواندم که درباره تفریحات رایگان توضیح داده بود. اگر دغدغه هزینه دارید و می‌خواهید استانبول‌گردی کنید، حتما مقاله مزبور را بخوانید.
  • پنجم اینکه زمانی به استانبول بروید که زمان اوج خریدها نباشد، چون زمان‌هایی که تعداد مسافران و توریست‌ها در استانبول کم می‌شود، قیمت خیلی از اجناس و کالاها پایین می‌آید.

نهال گشت2

به شما پیشنهاد می‌کنم اطلاعات مختلف و جامع درباره تورهای استانبول را در سایت آژانس گردشگری نهال‌گشت بخوانید، پکیج تورها را ببینید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. تجربه من نشان داده قیمت نهال‌گشت از اکثر آژانس‌های گردشگری پایین‌تر است. کیفیت خدماتشان هم خیلی مناسب است، اما صرفا به حرف من یا هیچ کس دیگر اعتماد نکنید، با شماره 02633143 تماس بگیرید و با کارشناسانشان صحبت کنید تا خیالتان راحت شود و بعد خرید کنید.

امیدوارم به شما کمک کرده و به ابهاماتتان درباره انتخاب تور استانبول پاسخ داده باشم.

شاید روزی در استانبول همدیگر را دیدیم، پس به امید دیدار ...

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان