با وُلوو XC۴۰ Recharge تمام برقی آشنا شوید!

امروز این مدل با نام XC۴۰ Recharge معرفی شده که اولین مدل در خط خودرو Recharge‌ جدید ولوو به شمار می‌رود.

با وُلوو XC40 Recharge تمام برقی آشنا شوید!

سال گذشته دریافتیم که کمپانی ولوو اولین مدل تمام برقی خود که بر اساس مدل کراس اور XC40 ساخته خواهد شد را در آمریکا عرضه خواهد کرد.

امروز این مدل با نام XC40 Recharge معرفی شده که اولین مدل در خط خودرو Recharge‌ جدید ولوو به شمار می‌رود.

این خودرو ساز سوئدی پیش بینی کرده است که تا سال 2025 پنجاه درصد فروش این کمپانی را اتومبیل‌های تمام برقی تشکیل خواهند داد و پنجاه درصد باقی مانده متشکل از خودرو‌های هیبریدی خواهند بود.

این کمپانی برای ترغیب مشتریان خود به خرید خودرو‌های برقی پیشنهاد برق رایگان به مدت یک سال را برای مدل‌های هیبرید پلاگین خود ارائه خواهد کرد.

به گفته‌ی مدیر عامل ولوو یعنی Hakan Samuelsson “ما پیش از این نیز بار‌ها به این موضوع اشاره کرده‌ایم: برای کمپانی ولوو کارز آینده به معنای اتومبیل‌های برقی است. امروز ما با عرضه‌ی مدل تمام برقی XC40 خود و خط خودرو Recharge قدمی تازه و بزرگ را در این مسیر برمی‌داریم”.

مدل XC40 Recharge قرار است تا با مدل پیش روی تسلا به نام مدل Y وارد مبارزه شود، بنابراین این خودرو برای رقابت به ویژگی‌های چشمگیری نیاز خواهد داشت.

کمپانی ولوو با ارائه‌ی یک پیشرانه‌ی دو دیفرانسیل برقی با توان تولید 402 اسب بخار که این پیشرانه براساس آزمایشات WLTP شعاع رانندگی در حدود 400 کیلومتر را فراهم خواهد کرد (شعاع تقریباً‌ 200 مایلی طبق محاسبات EPA)، عملکرد مناسبی را به نمایش گذاشته است.

مسلماً این شعاع حرکتی هم سطح با شعاع حرکتی تسلا نخواهد بود اما با این وجود خروجی قدرت 408 اسب بخاری این خودرو همچنان چشمگیر می‌باشد.

مدل XC40 Recharge همچنین به قابلیت شارژ سریع نیز مجهز شده و در نتیجه با استفاده‌ از یک شارژر مناسب تا هشتاد درصد شعاع حرکتی خود را در تنها 40 دقیقه مجدداً به دست خواهد آورد.

از این گذشته این خودرو اولین مدل کمپانی ولوو است که از یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی جدید ساخته شده بر پایه‌ی سیستم عامل اندروید که با همکاری کمپانی گوگل توسعه یافته است، رونمایی می‌کند.

این سیستم از یک پلتفرم سرویس‌های مرتبط دیجیتالی به نام Volvo On Call برخوردار است که امکان پیگیری کردن مسافتی که به وسیله‌ی نیروی برق می‌پیمایند را در اختیار رانندگان مدل‌های هیبرید پلاگین خواهد گذاشت.

فضای داخلی و خارجی این خودرو همچنان به مدل XC40 شبیه است، هرچند این خودرو اکنون از یک پنجره‌ی مشبک بسته شده و همچنین یک قسمت حمل بار در جلو بهره می‌برد.

همچنین کلمه‌ی Recharge نیز بر روی ستون C شکل قسمت عقب این خودرو به چشم می‌خورد.

کمپانی ولوو همچنین در محدوده‌ی مدل‌های هیبرید پلاگین XC40 تا XC90 نیز از نام Recharge بهره خواهد برد.

هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با جزئیات قیمت گذاری یا زمان عرضه‌ی این خودرو در دست نیست اما طبق مصاحبه‌ی پیشین مدیر عامل ولوو این خودرو در حدود 50,000 دلار قیمت گذاری خواهد شد که در این صورت مدل XC40 Recharge نسبت به رقبایی همچون آئودی و جگوار ارزان‌تر خواهد بود.

ولوو همچنین در رابطه با جزئیات پرفورمنس XC40 Recharge نیز سکوت کرده اما فرض ما بر این است که این کراس اور با در اختیار داشتن بیش از 400 اسب بخار قدرت، بسیار پرسرعت ظاهر خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان