باکس آفیس آخر هفته &#۸۲۱۱; Maleficent ۲ با ۳۶ میلیون دلار فروش به صدر جدول راه می‌یابد

هیچ چیز جادویی در مورد فروش «مالفیسنت: سردسته‌ی اهریمنان» با درخشش آنجلینا جولی، در اکران این آخر هفته داخل آمریکا وجود نداشت

هیچ چیز جادویی در مورد فروش «مالفیسنت: سردسته‌ی اهریمنان» با درخشش آنجلینا جولی، در اکران این آخر هفته داخل آمریکا وجود نداشت.
قسمت دوم این مجموعه فیلم با 36 میلیون دلار فروش در 3790 سالن سینما بسیار پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد و بیش از 45 درصد نسبت به اکران 69.4 میلیون دلاری «مالفیسنت» در پنج سال قبل افت داشت. هم‌چنین با کنار زدن «دامبو» تبدیل به پایین‌ترین اکران دیزنی در سال جاری (به غیر از عناوین کمپانی فاکس) شد.
حالا سرنوشت «مالفیسنت 2» به شدت وابسته به فروش آن در خارج از آمریکا خواهد بود، که در آن قسمت قبلی توانست 68 درصد از کل فروش جهانی خود را رقم بزند. این فیلم 185 میلیون دلاری با 117 میلیون دلار فروش در 56 مارکت اکران شد و توانست جمع فروش جهانی خود را در اولین آخر هفته‌اش به 153 میلیون دلار برساند، که سومین اکران بزرگ جهانی ماه اکتبر محسوب می‌شود.

چین با 22.4 میلیون دلار فروش پرفروش‌ترین بازار هدف آن بود، که 15 درصد بیشتر از فیلم قبلی فروخت (در یک غافلگیری ناراحت‌کننده، فروش «مالفیسنت 2» در چین، از فروش «مرد ماه جوزا» که 21 میلیون دلار بود فراتر رفت.)
کتلین تف، مدیر پخش دیزنی، گفت: “ما در مجموع شروعی قوی را برای این فیلم در تمام دنیا می‌بینیم، البته به قدری که امیدوار بودیم در داخل آمریکا قوی باشد نبود. اما زمان خوبی تا هالووین داریم و عکس‌العمل مخاطبان هم بسیار مثبت بوده است.”
قسمت اول «مالفیسنت» با الهام از جادوگر خبیث «زیبای خفته» در 2014 تحسین و تمجید مخاطبان را برانگیخت، و 758 میلیون دلار در کل دنیا فروخت.

در دوره‌ای که همه دیوانه‌وار به دنبال مجموعه فیلم هستند، ناگزیر قسمت دوم این فیلم هم باید ساخته می‌شد، اما این‌که آیا هواداران واقعا یک قسمت دیگر برای آن می‌خواستند یا نه، موضوع دیگری است. البته کسانی که به تماشای «مالفیسنت: سردسته‌ی اهریمنان» آمدند، مانند فیلم قبلی به آن امتیاز A در سینمااسکور دادند.
«جوکر» تاد فیلیپس و کمپانی برادران وارنر در سومین آخر هفته‌ی خود به فروش استثنایی‌اش ادامه داد، و توانست با فروختن 29.2 میلیون دلار در 4090 سالن سینما در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گیرد. این فیلم در خارج از آمریکا 77.9 میلیون دلار دیگر فروخت و جمع فروش جهانی خود را به 737.5 میلیون دلار رساند، که 490.3 میلیون دلار از آن در داخل آمریکا به فروش رفته است — این فیلم چهارمین اکران بزرگ فیلم‌های دی‌سی، بدون در نظر گرفتن تورم، به حساب می‌آید.

عنوان مخصوص هالووین از سونی به نام «سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی» با فروش دلچسب 26.7 میلیون دلار در 3468 سالن سینما اکران شد، که توانست انتظارات را برآورده کند و اندکی بیشتر از اکران قسمت اول «سرزمین زامبی‌ها» در سال 2009، در اکران خود بفروشد.
در این فیلم مثبت 17 سال که پس از پرداخت مالیات هزینه‌ای معادل 42 میلیون دلار صرف تولید آن شده است، اما استون، جسی آیزنبرگ، و وودی هارلسون بازگشته‌اند و در کنار بازیگران جدیدی چون زویی دویچ، به کارگردانی روبن فلایشنر در قسمت دوم این مجموعه فیلم پس از گذشت ده سال، می‌درخشند.

«خانواده‌ی آدامز» از کمپانی ام‌جی‌ام، بران و یونایتد آرتیستس ریلیزینگ در دومین آخر هفته‌اش در جایگاه چهارم جای گرفت و با فروش 16 میلیون دلاری، جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 56.8 میلیون دلار رساند.
«مرد ماه جوزا» از انگ لی در دومین آخر هفته‌اش به حرکت در سراشیبی ادامه داد و با افت 59 درصدی در داخل آمریکا 8.5 میلیون دلار فروخت، تا جمع فروش داخلی را به 82.2 میلیون دلار برساند. این فیلم روی بازار چین حساب کرده بود تا با فروش در آن بتواند زیان‌ها را به حداقل برساند، اما اکران 21 میلیون دلاری در آن بسیار پایین‌تر از انتظارات بود. جمع فروش جهانی این فیلم تا پایان یکشنبه به 118.7 میلیون دلار رسید.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان