ماجرای ۸۴هزار نفری که یارانه‌شان قطع شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ستاد تبصره 14 اعلام کرده که یارانه نقدی 91 هزار یارانه بگیر در شهریورماه امسال به اشتباه واریز نشد اما سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده به دلیل تغییر شماره حساب بانکی، یارانه فقط 7300 نفر واریز نشده است؛ با این حساب، در مورد کسانی که یارانه نقدی شان به اشتباه قطع شده، دو روایت کاملا متفاوت با اختلاف بسیار فاحش وجود دارد، یعنی یک اختلاف 83700 نفری.

از تابستان سال جاری که موضوع حذف سه دهک پردرآمد از شمول دریافت یارانه نقدی جدی شد ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان برنامه به عنوان متولی اصلی با تدوین دستورالعملی، آغاز غربالگری یارانه بگیران پردرآمد را کلید زد و طی یک ماه گذشته با آغاز حذف یارانه دهک های پردرآمد، شاهد حواشی زیادی در این زمینه بودیم. 

7300 نفر یا 91 هزار نفر؟

یکی از مهم ترین حواشی، حذف 91 هزار نفر از شمول دریافت یارانه نقدی در شهریور ماه بود، آنطور که حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تبصره 14 بودجه 98 اعلام کرده بود این 91 هزار خانوار در فهرستی که ستاد تبصره 14 برای حذف یارانه نقدی به سازمان هدفمندی یارانه ها ارجاع داده بود، قرار نداشتند اما با این حال سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی شهریور ماه آنها را واریز نکرد. 

پیگیری ها از سازمان هدفمندی یارانه ها بیانگر این بود که تعداد جاماندگان از یارانه نقدی شهریور ماه 91 هزار نبوده بلکه فقط 7300 نفر بوده است؛ براین اساس مقرر شد یارانه این 7300 نفر  همراه با یارانه مهر ماه، به حساب سرپرستان خانوارهایشان واریز شود. 

یارانه همان 7300 نفر هم هنوز واریز نشده است

با این حال برخی از جاماندگان یارانه شهریور اعلام کردند که یارانه مربوط به شهریور را هنوز دریافت نکرده اند.

یکی از این افراد گفت که شهریور ماه یارانه ای دریافت نکرد و مدتی بعد پیامکی از سازمان هدفمندی دریافت کرد که در آن اعلام شده بود باید برای تایید حساب بانکی به شعب بانکی مراجعه کند؛ وی گفت: این اقدامات را انجام دادم اما باز هم یارانه شهریور ماه به حسابم واریز نشد. 

فرد دیگری اعلام کرد که اگرچه یارانه مهر ماه روز پنج شنبه به حسابش واریز شده، اما یارانه شهریور را دریافت نکرده است.

اما موضوع مهم ، همان «اختلاف آماری» دو ارگان متولی یارانه نقدی است؛ از سویی ستاد تبصره 14 اعلام می کند که 91 هزار نفر به اشتباه از سوی سازمان هدفمندی در شهریور ماه حذف شده اند و از سویی دیگر سازمان هدفمندی با اعلام عدد 7300 نفر، خبر از واریز یارانه جاماندگان شهریور در مهر ماه می دهد.

تفاوت این دو عدد، حدود 83 هزار و 700 نفر با رقم یارانه ماهانه 3 میلیارد و 808 میلیون تومان است که گرچه در قیاس با عدد 3500 میلیارد تومان کل یارانه نقدی در ماه، به چشم نمی آید اما در جهت شفاف سازی باید مشخص شود ماجرای این 83هزار و 700 نفر چه بوده و یارانه شان کجا رفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان