توسط رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انجام شد؛

انتشار گزاره‌برگ برای استیضاح ترامپ

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در حالی که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گزاره‌برگی درباره شواهد موجود برای استیضاح او منتشر کرده از جمهوری‌خواهان خواست «سرسختانه‌تر» با تلاش‌ها برای استیضاح او مبارزه کنند. 

ترامپ روز دوشنبه در جلسه کابینه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فکر می‌کند که مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح او رأی خواهد داد گفت: «من فکر می‌کنم آنها می‌خواهند این کار را انجام دهند.»

او گفت فکر می‌کند دموکرات‌ها به این دلیل می‌خواهند او را استیضاح کنند که می‌دانند در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 توانایی شکست او را ندارد. وی گفت: «آنها می‌خواهند مرا استیضاح کنند و می‌خواهند این کار را به سرعت هر چه تمامتر انجام دهند.»

ترامپ از «میت رامنی»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا که در روزهای گذشته به تندی از ترامپ انتقاد کرده هم انتقاد کرد و گفت دموکرات‌ها متحد هستند و فردی مانند رامنی ندارند. ترامپ گفت که جمهوری‌خواهان باید متحد باشند و سرسختانه‌تر از او دفاع کرده و با استیضاح مبارزه کنند.

رسانه‌های آمریکا ساعاتی قبل‌تر گزارش دادند نانسی پلوسی گزاره‌برگ و ویدئویی که در آن دلایل او برای استیضاح ترامپ تشریح شده‌اند را میان منتشر کرده است. در این گزاره‌برگ به طور خلاصه اقدامات ترامپ در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین شرح داده شده‌اند. 

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا سوم مهر به طور رسمی آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌ جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح‌ شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌ جمهور اوکراین اعلام کرد.

گزارش‌ها حاکی است ترامپ در این مکالمه تلفنی تلاش کرده رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات از کسب و کار «جو بایدن» و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد.

با اینحال ترامپ، ارتکاب هرگونه اشتباه را انکار کرده و گفته که در این فرایند غیرقانونی مشارکت و همکاری نخواهد کرد. در هفته‌های اخیر، نظرسنجی‌های مشابهی انجام گرفته که در آنها اکثر مردم آمریکا از استیضاح ترامپ استقبال کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان