حسگر اثر انگشت سامسونگ دردسرساز شد؛ گلکسی اس ۱۰ در لیست سیاه بانک‌ها

در پی انتشار خبرهایی مبنی بر مشکلات امنیتی سنسور اثر انگشت گلکسی S۱۰ ، برخی بانک ها محدودیت هایی را برای کاربران این موبایل در نظر گرفته اند.

حسگر اثر انگشت سامسونگ دردسرساز شد؛ گلکسی اس 10 در لیست سیاه بانک‌ها

در پی انتشار خبرهایی مبنی بر مشکلات امنیتی سنسور اثر انگشت گلکسی S10 ، برخی بانک ها محدودیت هایی را برای کاربران این موبایل در نظر گرفته اند.

مدت کوتاهی پس از عرضه گلکسی S10 برخی کاربران مدعی شدند با تصاویر سه بعدی اثر انگشت می توان اسکنر فراصوتی این پرچمدار را دور زد. پس از انتشار خبرها و تصویری از قفل گشایی اس 10 با محافظ نمایشگر و حتی کیس سیلیکونی سرانجام سامسونگ پذیرفت که سنسور بیومتریک گلکسی S10، S10 پلاس، S10 5G، نوت 10 و نوت 10 پلاس مشکلاتی دارد.

سنسور اثر انگشت گلکسی S10

کمپانی کره ای به کاربران این گوشی ها وعده داده که مشکلات را با یک به‌روزرسانی رفع می کند اما بعضی بانک ها منتظر سامسونگ نمانده و از همین حالا اقداماتی مثل ممانعت از دانلود اپ خود در این پرچمدارها یا غیرفعال کردن گزینه تایید هویت با اسکن اثر انگشت را در دستور کار قرار داده اند.

برای مثال می توان به دو موسسه بانکی NatWest و Nationwide Building در بریتانیا اشاره کرد که اولی به کل اپلیکیشن خود در گوگل پلی را از دسترس کاربران گلکسی اس 10 خراج کرده و دومی هم گزینه ورود از طریق اثر انگشت را غیرفعال کرده است. یک بانک اسراییلی هم روش مشابهی را در پیش گرفته است. NatWest تاکید کرده دلیل این اقدام به مسائل امنیتی سنسور برمی گردد و در صورت رفع مشکل اوضاع به روال قبل برخواهد گشت.

در کره جنوبی هم بانک اینترنتی KaKaobank به مشتریانش توصیه کرده در صورت استفاده از پرچمدار جدید سری گلکسی اس تا زمان رفع ایرادات امنیتی قید استفاده از سنسور اثر انگشت را بزنند.

برخی بر این باورند دلیل این مشکل به خط و خطوط ریز کاور سیلیکونی و محافظ نمایشگر برمی گردد که باعث اختلال در عملکرد سنسور فراصوتی گلکسی اس 10 می شوند. در صورتی که این حرف درست از آب درآید معلوم نیست سامسونگ چگونه می خواهد با به‌روزرسانی امنیتی بر آن غلبه کند.

 

تماشا کنید: قابلیت تشخیص چهره گلکسی اس 10 به آسانی فریب می‌خورد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان