مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصاد‌آنلاین:

واکنش مدیرعامل مترو به بحرانی شدن سایش ریل‌های مترو/ تعویض مداوم ریل‌های خطوط

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی، علی امام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طبق گفته کارشناسان خوردگی و سایش ریل‌های متروی تهران در آینده تبدیل به یک بحران می‌شود، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: ریل‌های قطار در خط 5 مترو، فلزی هستند و طبیعی است که به دلیل حرکت قطار، بارندگی، گرما و حرکت سنگ‌ریزه‌ها دچار سایش شوند. 

او با بیان اینکه اگر به اورهال کردن این ریل‌ها توجه نشود باعث خارج شدن ناگهانی قطار از مسیر می‌شود، ادامه داد: در همین راستا طی بازه‌های زمانی مشخص ریل‌های خط 5 به اصطلاح بالاست کوبی و یا مرمت می‌شوند. در یکسال گذشته خط 5 در روزهای جمعه به همین دلیل تعطیل بود. 

امام اضافه کرد: اما ریل‌های سرپوشیده متروی تهران از جنس بتن هستند که در مقایسه با خط 5 «کرج_ تهران» که در هوای آزاد است، کم‌تر دچار فرسایش می‌شوند اما آن‌ها هم به دلیل حرکت قطار بعد از مدتی دچار سایش شده و از حد استاندارد خود خارج می‌شوند.

مدیرعامل متروی تهران گفت: تعویض ریل‌های سرپوشیده مترو به طور مداوم و درساعت‌هایی که مترو تعطیل است انجام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان