چندی پیش نیروی انتظامی اعلام کرد که در سال آینده خودرو پراید را شماره گذاری نخواهد کرد. بعد از آن نیز با پیگیری های سازمان استاندارد قرار شد موضوع توقف تولید پراید و پژو 405 در شورای عالی استاندارد مطرح شود. وزیر صنعت معدن تجارت هم در هفته جاری اعلام کرد که وزارتخانه صمت به دنبال حذف خودروهای قدیمی همچون پراید و پژو 405 است.
اما همان طور که کاملا قابل پیش بینی بود خودروسازان در موضعی متفاوت اعلام کردند که تنها پراید 131 از خط تولید آن ها خارج خواهد شد و تولید سه مدل 111، 132 و 151 پراید همچنان ادامه خواهد یافت.
احمد نعمت بخش توضیح داد که صنعت خودروسازی همچنان زیان ده بوده و خودروسازان ما حتی پس از روی آوردن به سیاست قیمت گذاری با فرمول 5 درصد زیر نرخ بازار نیز همچنان در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.
گفته می شود زیان دو خودروساز بزرگ کشور 20 هزار میلیارد تومان است و مقدار طلب قطعه سازان از خودروسازان نیز به همین رقم می رسد.
دبیر انجمن خودروسازان معتقد است مشکل اصلی دولت است چرا که طبق قانون وقتی دولت برای یک کالا پایین تر از قیمت تمام شده نرخ گذاری می کند باید به آن بنگاه اقتصادی کمک مالی کند.