ماهان شبکه ایرانیان

جزئیات واردات لاستیک دست دوم چیست؟

با توجه به گفته‌های دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک ایران تا پایان سال افزایش قیمتی در خصوص لاستیک رخ نخواهد داد

با توجه به گفته‌های دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک ایران تا پایان سال افزایش قیمتی در خصوص لاستیک رخ نخواهد داد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد میرعابدینی درباره واردات لاستیک های دست دوم گفت: واردات لاستیک دست دو ممنوع است. در حوزه لاستیک دو بخش لاستیک‌های خودرو های سواری (TBR) و سنگین (OTR) وجود دارد که نوع واردات آنها با یکدیگر متفاوت است. به OTR لاستیک‌های خارج از جاده گفته می‌شود که به لاستیک‌های معدنی، آفرود و کشاورزی اختصاص می‌یابد. به این دسته از لاستیک ها ارز دولتی تعلق می‌گیرد و بخشی از واردات هم مربوط به لاستیک های سواری است که ارز نیمایی یا آزاد به آن‌ها اختصاص می‌یابد و تعرفه 40 دارد.
دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک ایران افزود: سالانه حدود 400 هزار تن نیاز تایر کشور است که در حدود 250 هزار تومان آن از طریق تولیدات داخل و 150 هزار تومان آن نیز از طریق واردات تأمین می‌شود. در تایر های باری و اتوبوس به دلیل اینکه ارز دولتی به آن اختصاص می‌یابد ممکن است واردات از مسیرهای مختلفی صورت گیرد، اما در لاستیک‌های سواری به هیچ عنوان واردات ممکن نیست. واردات تنها در تایر های باری و اتوبوس انجام می‌شود، اما به مدت 2 ماه است که ثبت سفارش جدید انجام نمی شود.
وی افزود: صحبت هایی که در خصوص واردات لاستیک دست دوم در فضای مجازی مطرح شده است صحت ندارد. سال گذشته دولت برخی الزامات واردات را برداشت که پس از آن الزاماتی که برای تولید تایر های داخلی وجود داشت را برای واردات قرار داد.
میرعابدینی در پایان گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل در زمینه واردات لاستیک مربوط به تایرهای سواری است. بالغ بر 17 میلیون خودرو در کشور داریم که نیاز به لاستیک دارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان