تلاش صنایع فضایی اروپا برای پرتاب موشک‌های تقویت‌کننده

استارتاپ‌های اروپایی فعال در حوزه فضا تلاش می‌کنند با جذب بودجه، نسبت به ارائه و پرتاب موشک‌های تقویت‌کننده به فضا اقدام کنند.

تلاش صنایع فضایی اروپا برای پرتاب موشک‌های تقویت‌کننده

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، به نظر می‌رسد که یک مسابقه فضایی جدید در حال شکل گرفتن است که بودجه آن از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی مانند "اسپیس‌ایکس" (SpaceX) و "بلو اوریجین" (Blue Origin) تامین می‌شود. صنایع خصوصی فضا هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد اما استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران بسیاری در این بخش وجود دارند که در چند سال اخیر گسترش قابل توجهی داشته‌اند.

رشد و گسترش استارتاپ‌های موسوم به "اسپیس‌تک" (SpaceTech) که در حوزه پرتاب ماهواره و موشک فعال هستند، برای پیشرفت خدماتی که در زندگی روزمره به آنها نیاز داریم از جمله جهت‌یابی و خدمات تحویل بار، بسیار سودمند خواهد بود.

طی 10 سال گذشته، بیش از 9 میلیارد دلار روی اسپیس‌تک سرمایه‌گذاری شده که تقریبا 60 درصد آن، در حوزه فضا بوده است. دلیل این شکل سرمایه‌گذاری، تا حدودی به این خاطر است که مکانیسم‌های تحویل از جمله موشک‌ها، در حال حاضر ظرفیت کافی را برای برآوردن تقاضا دارند؛ بنابراین، تمرکز اصلی صنایع خصوصی فضایی در حال حاضر آنچه به فضا فرستاده می‌شود و آنچه از فضا می‌آید است. آژانس فضایی اروپا نیز در حال حاضر بودجه‌های قابل توجهی را به استارتاپ‌های نوین اختصاص داده تا زمینه رشد آنها را فراهم کند.

ساختار صنایع فضایی

ساختار اسپیس‌تک در اروپا، بر مبنای دو بخش مهم استوار است. نخستین بخش، تولیدکنندگان عناصر مورد نیاز از جمله موتور موشک، آنتن‌ها، حسگرها و اجزایی از این دست هستند. دومین بخش، فضای گسترده و پررونق بازار تجزیه و تحلیل است که ارزش اساسی ماهواره‌ها را تعیین می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان