ماهان شبکه ایرانیان

القاصی تأکید کرد؛

ضرورت تعیین تکلیف و کاهش آمار پرونده‌های مسن در دادسرای تهران/ رسیدگی به امور مردم تعطیل بردار نیست

ضرورت تعیین تکلیف و کاهش آمار پرونده‌های مسن در دادسرای تهران/ رسیدگی به امور مردم تعطیل بردار نیست

دادستان تهران بر تعیین تکلیف و کاهش آمار مربوط به پرونده‌های مسن سنوات گذشته در دادسرای تهران تأکید کرد.

ضرورت تعیین تکلیف و کاهش آمار پرونده‌های مسن در دادسرای تهران/ رسیدگی به امور مردم تعطیل بردار نیستبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه شورای معاونان دادستان تهران، با حضور دادستان عمومی و انقلاب، معاونان و سرپرستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران در تاریخ 1398/08/01 در محل سالن جلسات دادسرای مرکز برگزار شد.

در ابتدا، برزوئی معاون اجرایی دادستان تهران به تشریح عملکرد کلیه نواحی دادسرا‌های عمومی و انقلاب تهران پرداخت و گزارش مبسوطی از آمار عملکردی دادسرای تهران طی شش ماه اول سال 98 ارائه و آمار این دوره را با آمار دوره مشابه در سال 1397 مورد مقایسه و تحلیل قرار داد.

معاون اجرایی دادستان عمومی و انقلاب تهران عملکرد دادسرای تهران در سه ماهه دوم سال 98 را با سه ماهه اول سال 98 از ابعاد مختلف از جمله کاهش موجودی، امتیازات عملکردی، درصد ابلاغ الکترونیک و وضعیت پرونده‌های مسن مورد مقایسه و تحلیل قرار داد و افزود: بررسی و تحلیل صحیح و دقیق آمار عملکردی هریک از دادسرا‌ها و هریک از شعب، ما را در توزیع مناسب و عادلانه نیروی قضایی و اداری یاری می‌دهد و انتظار می‌رود با نظارت دقیق سرپرستان محترم دادسرا‌ها شاهد وضعیت مطلوب‌تر آمار و امتیازات عملکردی دادسرای عمومی و انقلاب تهران باشیم.

در ادامه نجفی معاون اول دادستان تهران طی سخنانی به تشریح وضعیت کشیک دادسرای تهران پرداخت و بر حضور مستمر همکاران قضائی و اداری در اوقات کشیک تأکید کرد و اعلام داشت: از کشیک دادسرا‌ها به صورت سرزده بازدید به عمل می‌آید که تاکنون به تعدادی از دادسرا‌ها مراجعه شده و توصیه‌های لازم گوشزد شده است.


بیشتر بخوانید: اقدامات جهادی بهترین راهکار غلبه بر تراکم کار در تشکیلات قضایی/ ضرورت رسیدگی به پرونده‌های مسن در دستگاه قضا


وی افزود: دستورالعمل کشیک تهیه و جهت اعلام نظر به معاونان منعکس شده تا نقطه نظرات خود را در این خصوص اعلام کنند.

خودداری دادسراها از تأخیر در ارسال پاسخ استعلام‌ها

نجفی در ادامه به وضعیت پاسخ استعلام‌هایی که از دادسرا‌ها صورت می‌پذیرد پرداخت و بر ارسال پاسخ در مهلت زمان مناسب و خودداری از تأخیر در ارسال پاسخ استعلام‌ها تأکید کرد.

معاون اول دادستان تهران به اختلاف نواحی از حیث صلاحیت نسبت به برخی پرونده‌ها پرداخت و به منظور تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌ها از سرپرستان نواحی خواستند که این اختلافات را به حداقل برسانند.

وی خاطر نشان ساخت: نگهبانان و سربازان در ورودی دادسرا‌ها توجیه شوند تا در ایام کشیک مراجعین را راهنمائی کنند.

در پایان القاصی دادستان تهران با اشاره به آمار عملکردی دادسرا در شش ماه نخست سال جاری تصریح کرد: هرچند آمار ارائه شده بیانگر بهبود وضعیت دادسرا و تلاش دادسرای عمومی و انقلاب تهران در همه زمینه‌ها هستند، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید این تلاش را مضاعف کرد و با بهره گیری از توان مجموعه و اعمال نظارت دقیق و صحیح و استفاده از برنامه ریزی مناسب به ارائه خدمت پرداخت.

دادستان تهران افزود: در این راستا لازم است تا آمار پرونده‌های مسن که از سنوات گذشته در دادسرای تهران باقی مانده است تعیین تکلیف و کاهش یابد و انتظار می‌رود سرپرستان نواحی در این زمینه اهتمام لازم را به کار برند.

اهمیت امتیازات عملکردی اداری و قضایی در ابلاغیه‌های الکترونیکی

وی همچنین بر ضرورت و اهمیت امتیازات عملکردی اداری و قضائی و کسب نتیجه مطلوب در ابلاغیه‌های الکترونیک تأکید کرد.

دادستان پایتخت اذعان کرد که رسیدگی به امور مردم تعطیل بردار نیست و مدیران و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب تهران باید تلاش کنند تا کار به روز شود و همکارانی که در این زمینه تلاش و خالصانه خدمت می‌کنند، باید مورد تشویق قرار گیرند.

وی گفت: انتظار می‌رود تا سرپرستان دادسرا با همکاران قضایی و اداری تشکیل جلسه داده و نقطه نظرات و برنامه‌ها را به آنان منتقل کنند و دائما در جریان امور دادسرای تحت تصدی خود باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان