شال‌های پاییزی و زمستانی

معمولاً افرادی به سراغ استفاده از شال می‌روند که طراحی لباس نیز برایشان اهمیت دارد. در مورد شال حتی جزئیات ریز نیز اهمیت ویژه دارند چرا که با یک انتخاب صحیح می‌توانید سبک و مد خود را کاملاً عوض کنید

شال‌های پاییزی  و زمستانی

این روزها از شال‌های پاییزی و زمستانی فقط برای گرم کردن بدن استفاده نمی‌شود بلکه نقش مهمی در ایجاد مد و سبک خاص لباس پوشیدن افراد ایجاد می‌کنند.

سال 2013، سال شال‌های ساده، شیک و زیباست.

اغلب آن‌ها به رنگ سیاه، قهوه‌ای، خاکستری، بنفش و صورتی هستند. در فصل‌های پاییز و زمستان دوستانی که به مد علاقه زیادی دارند و دوست دارند همواره با سبک و سلیقه خاص لباس بپوشند، مسلماً سری هم به شال فروشی‌ها می‌زنند این شال‌ها یا به شکل‌های کلاسیک هستند و یا به صورت مدرن‌تر طراحی شده‌اند.

شال‌های سبک کلاسیک و قدیمی‌تر معمولاً شال‌های سه‌گوش هستند و غالباً‌ رنگ زمینه سیاه دارند در کنار رنگ سیاه از رنگ‌های قرمز، آبی، بنفش و سایر رنگ‌های روشن استفاده می‌شود.

این شال‌ها بسیار چشم‌نواز هستند و موردعلاقه بسیاری از خانم‌های جوان اما شال‌های جدیدتر اغلب در رنگ‌های خنثی ولی زنده تولید می‌شوند.

این شال‌ها بلند و چهارگوش هستند و تنوع طرح و رنگ بسیار دارند اگر لباس‌های‌تان بسیار ساده و یک رنگ هستند می‌توانید با انتخاب شال‌هایی که رنگ‌های متفاوت‌تر دارند، ظاهر خود را عوض کنید و به آن عمق بیشتری بدهید.

شال‌های پشمی و کرکی

شال‌هایی که صرفاً برای گرم نگاه داشتن مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس پشم هستند (پشم نرم کشمیر) این شال‌ها چندان ضخیم نیستند و در عین حال بسیار نرم‌ولطیف هستند و شما در آن احساس راحتی خواهید کرد.

شال‌های پشمی–‌کرکی ضخیم‌تر از شال‌های کشمیر هستند و ممکن است روی پوست گردن ایجاد خارش کنند ولی این شال‌ها واقعاً گرم هستند و برای آب‌وهوای بسیار سرد مناسب می‌باشند.

شال‌‌های مخمل، آکلرلیک و پلی‌استر که با الیاف ترکیب شده‌اند، ساییدگی ایجاد نمی‌کنند و باعث حساسیت و خارش پوست نمی‌شوند و در عین گرمای ملایمی در اطراف گردن ایجاد می‌کنند که اگر ایجاد گرمای زیاد برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، بهتر است از این شال‌ها استفاده نکنید. در واقع این شال‌ها برای فصل پاییز مناسب‌تر هستند.

شال‌های رنگی

شال‌هایی که رنگ‌های تند دارند و در واقع به آن‌ها شال‌های رنگی می‌گوییم هم چشم‌نواز هستند و هم ظاهر شما را از یک‌نواختی و خسته کنندگی نجات می‌دهند. معمولاً افرادی به سراغ استفاده از شال می‌روند که طراحی لباس نیز برایشان اهمیت دارد.

در مورد شال حتی جزئیات ریز نیز اهمیت ویژه دارند چرا که با یک انتخاب صحیح می‌توانید سبک و مد خود را کاملاً عوض کنید. یک شال بلند و چهارگوش نه‌تنها گردن و سر شما را در برابر هوای سرد محافظت می‌کند بلکه باعث می‌شود بسیار جذاب‌تر هم به نظر برسید.

شال‌های دست‌دوز

شال‌های دست‌دوز زمستانی معمولاً آکرلیک هستند. ولی رنگ‌های فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند به سایر لباس‌هایتان زیبایی دهند.

شال‌های ابریشمی معمولاً در رنگ‌های روشن و چشم‌نواز تهیه می‌شوند و حتی در ویترین مغازه‌ها نیز توجه زیادی را جلب می‌کنند این شال‌ها بیش‌تر به حالت چهارگوش هستند ولی اندازه‌ها‌ی‌ مختلف دارند این شال‌ها صرفاً برای کامل‌تر به نظر رسیدن تیپ ظاهری افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند و ایجاد گرما نمی‌کنند.

 هنگام خرید شال توجه کنید

  ژاکت، کت و لباس‌تان چه طرح و رنگی دارد؟

 چه نوع پارچه‌ای را برای شال ترجیح می‌دهید؟

 از شال انتخابی‌تان انتظار چقدر گرما دارید؟

 در طول فصل پاییز و زمستان چند بار از شال دورگردن استفاده می‌کنید؟

 آیا شال انتخابی‌تان در صورت کثیف شدن به راحتی پاک می‌شود و ظاهر آن تغییر نخواهد کرد؟

 آیا کیفیت بسیار بالا برایتان مهم است؟

 چه بودجه‌ای را برای این کار اختصاص می‌دهید؟

موارد مصرف

 شال را بسته به موقعیت و شرایط مورد نظر دور گردن بپیچید و یا گره بزنید.

 شال ابریشمی با رنگ‌های شاد را می‌توانید روی دسته کیف دستی‌تان گره بزنید.

 از روسری مربعی کوچک به‌عنوان شال استفاده کنید و آن را دور یقه‌تان گره بزنید.

 شال کشمیر را تا کنید تا باریک‌تر شود و بعد آن را دور گردن گره بزنید.

 شال نه‌چندان ضخیم خود را به صورت یک حلقه درآورده و یک سر آن را از حلقه عبور دهید تا به صورت کراوات روی یقه‌تان باشد.

چــگونه از شـــــــــــــال دورگردن استفاده کنید

برای آن که شال یک‌بار دورگردن شما پیچیده شود و دو سر شال جلوی بدن‌تان باشند می‌توانید از شال‌های نسبتاً کوتاه‌تر استفاده کنید شال را روی شانه‌تان بیندازید، اندازه آن را تنظیم کنید و یک‌بار دورگردن‌تان بپیچید.

برای آن‌که شال مورد نظرتان را دوبار دورگردن بپیچید باید از شال‌های بلندتر استفاده کنید ولی بهتر است به سراغ شال‌های ضخیم و پهن نروید.

در واقع شال‌های بسیار بلند باید باریک و کم‌عرض باشند. این شال‌ها برای پاییز مناسب‌تر هستند بعد از پیچاندن شال به دورگردن و به صورت شل می‌توانید یک گره در ادامه آن نیز ایجاد کنید طوری‌که گره روی قفسه سینه‌تان قرار بگیرد.

شال‌های مربعی شکل معمولاً کوچک‌تر هستند و دورگردن گره‌زده می‌شوند مخصوصاً وقتی‌که در کنار بلوز استفاده شوند.

شال‌های مربعی سیلک (ابریشم) چند کاره هستند و می‌توانید آن‌ها را تا بزنید تا به شکل سه گوش درآیند و بعد مورد استفاده قرار دهید.

شال‌های ابریشمی فقط جنبه مد داشته و طرح‌های رنگی و شاد دارند و باعث می‌شوند تا کامل‌تر و شیک‌تر به نظر برسید.

شال‌های پشمی مخصوص روزهای سرد هستند. این شال‌ها را با توجه به رنگ کت‌تان انتخاب کنید و سعی کنید همواره با هم مورد استفاده قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان