خرید ماسک صورت – نکات طلایی و هر آنچه که باید بدانید

محافظت از پوست یکی از اصول اولیه‌ی سلامت بدن است. پوست بدن ما اولین لایه‌ی بدنمان است که با محیط بیرون ارتباط دارد. درواقع پوست مانند یک زره از بقیه‌ی بدن محافظت می‌کند.

خرید ماسک صورت – نکات طلایی و هر آنچه که باید بدانید

مقدمه

محافظت از پوست یکی از اصول اولیه‌ی سلامت بدن است. پوست بدن ما اولین لایه‌ی بدنمان است که با محیط بیرون ارتباط دارد. درواقع پوست مانند یک زره از بقیه‌ی بدن محافظت می‌کند. روزانه پوست بدن و مخصوصاً صورت ما در معرض عوامل مختلفی مانند نور خورشید، سرما و گرما، آلودگی هوا و وزش باد قرار می‌گیرد و ممکن است به آن آسیب‌های مختلفی وارد شود. پوست صورت برای سالم و شفاف ماندن به انواع مراقبت نیاز دارد. یکی از رایج‌ترین مدل‌های مراقبتی پوست، استفاده از ماسک‌های مختلف برای صورت است. ماسک‌ها پوست را آب‌رسانی می‌کنند، آلودگی را از آن پاک کرده و از چروک شدن پوست و پیری زودرس آن جلوگیری می‌کنند. در این مطلب قصد داریم درباره انواع ماسک‌ها و راهنمای خرید ماسک صورت اطلاعات مفیدی را به شما ارائه کنیم.

انواع ماسک صورت

اگر قصد خرید ماسک صورت را دارید، بهتر است توجه کنید که انواع مختلفی از ماسک‌ها وجود دارند. می‌توان گفت انواع ماسک‌ها شامل ماسک‌های صورت ورقه‌ای، ماسک‌های حرارتی، ماسک کرمی و روغن‌های گرم شده هستند. معمولاً ماسک‌های حرارتی و روغن‌ها را در کلینیک‌های زیبایی و مراکز پوستی استفاده می‌کنند. اگر قصد خرید ماسک صورت برای استفاده در منزل را دارید، ماسک‌های صورت کرمی یا ورقه‌ای برای این هدف مناسب‌تر هستند.

ماسک صورت کرمی دسته‌ای وسیع از ماسک‌های صورت را شامل می‌شود که خود دارای مدل‌های مختلفی هستند. ویژگی مشترک ماسک‌های کرمی این است که حالت کرمی مانند دارند و باید با دست یا براش آرایشی آن‌ها را روی صورت بمالید. معمولاً بعد از استفاده از این کرم‌ها نیاز است چند دقیقه تا چند ساعت منتظر باشید و سپس پوست خود را شست‌وشو دهید. ماسک‌های کرمی را به‌راحتی می‌توان در کیف حمل کرد و معمولاً داخل تیوپ هستند. می‌توانید برای عارضه‌های خاص مانند جوش صورت، ماسک کرمی را به قسمتی خاص از پوستتان بزنید.

مدل دیگر ماسک‌های صورت که اگر قصد خرید ماسک صورت را دارید به چشمتان خواهد خورد، ماسک‌های ورقه‌ای هستند. ماسک‌های ورقه‌ای سال‌هاست که در کشورهای آسیای شرقی استفاده می‌شوند و بسیار پرطرفدار هستند. ماسک‌های ورقه‌ای معمولاً برای یک‌بار مصرف شدن طراحی شده‌اند و باید ورقه‌ی ماسک را ده تا سی دقیقه روی پوستتان قرار دهید. جنس ورقه‌ی ماسک‌ها سلولزی یا کتانی است. ماسک‌های ورقه‌ای دقیقاً شبیه به شکل صورت طراحی می‌شوند و در بافت خود مواد مغذی مختلفی دارند. با قرارگیری روی پوست، ماسک‌ها این مواد را به پوست منتقل می‌کنند و باعث شادابی آن می‌شوند.

مزیت‌های استفاده از ماسک ورقه‌ای

پوست صورت همیشه در خطر چروک شدن قرار دارد زیرا قسمتی از بدن است که معمولاً با لباس یا پارچه پوشیده نمی‌شود. آسیب‌پذیری پوست صورت بسیار زیاد است و در قسمت‌های اطراف چشم‌ها و دهان بافت نازکی دارد.

اگر با روش و طریقی درست نتوانیم از پوست صورتمان محافظت کنیم، خیلی زود شادابی و نشاط خود را از دست می‌دهد و چروک می‌خورد. ماسک‌های ورقه‌ای برای مبارزه با آسیب‌های پوست صورت طراحی شده‌اند. خرید ماسک صورت ورقه‌ای یکی از گزینه‌ای مناسب مراقبتی پوست است. استفاده از این ماسک‌ها بسیار راحت است و وقت زیادی نمی‌گیرد. می‌توانید هرروز از ماسک‌های مختلف ورقه‌ای استفاده کنید. ماسک‌های ورقه‌ای برای انواع مختلف پوست موجود هستند و مشکلات پوستی را حل می‌کنند.

آشنایی با انواع مدل‌های پوست

اولین قدم برای استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای، انتخاب و خرید ماسک صورت مناسب خودتان است. برای خرید ماسک صورت، باید مدل پوست خود را مشخص کنید. معمولاً تعیین نوع پوستتان به شما در انتخاب راه‌های مراقبتی مناسب پوست کمک زیادی می‌کند. پوست صورت افراد معمولاً دارای سه مدل خشک، چرب و مختلط است. پوست‌های چرب و مختلط ویژگی"ی بارزی دارند که آن‌ها را کاملاً مشخص می‌کند. این پوست‌ها منافذی بزرگ روی خود دارند و معمولاً براق هستند.

کسانی که پوست صورتشان از نوع چرب است، معمولاً با آکنه و جوش‌های پوستی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. جوش‌های سرسیاه نیز از مشکلات اصلی پوست‌های چرب است. معمولاً باید پوست چرب را چند بار در روز شست‌وشو داد. بعد از شستن پوست‌های چرب، تا چند ساعت پوست نرم است اما پس‌ازآن دوباره چربی ترشح می‌شود و حالتی ناخوشایند ایجاد می‌کند. پوست‌های مختلط نیز در قسمت‌هایی از صورت حالت چرب دارند و در بقیه قسمت‌ها خشک هستند. پوست چرب معمولاً دیر چروک می‌شود و شاداب‌تر باقی می‌ماند.

پوست‌های خشک مدل رایج دیگری از انواع پوست‌ها هستند. این پوست‌ها با مشکلات پوست‌های چرب دست‌وپنجه نرم نمی‌کنند اما چالش‌های دیگری پیش‌روی آن‌هاست. پوست‌های خشک اغلب دارای چربی سطحی کمی هستند و معمولاً به سادگی کشیده می‌شوند. پوست‌های خشک خیلی ساده کدر می‌شوند و رد خنده یا اخم کردن به سادگی روی این پوست‌ها باقی می‌ماند.

معمولاً افرادی که پوست خشک دارند در هوای سرد صورتشان پوسته‌پوسته می‌شود. نکته‌ی مثبت پوست‌های خشک این است که معمولاً مشکلی با جوش و آکنه‌های مختلف ندارند. اگر پوستتان بعد از استفاده از مواد آرایشی یا بهداشتی به‌سرعت ملتهب می‌شود، شما دارای پوست حساس هستید. پوست‌های حساس معمولاً حالتی خشک دارند اما ممکن است به سادگی جوش بزنند یا رویشان لکه ایجاد شود.

روش استفاده از ماسک ورقه‌ای

اگر قصد خرید ماسک پوست ورقه‌ای را دارید بهتر است با نحوه‌ی استفاده از این ماسک‌ها آشنایی پیدا کنید. استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای بسیار ساده است. پس‌ازاینکه مدل پوست خودتان را تعیین کردید، ماسک مناسب مدل پوستی یا عارضه‌ی خاصی که دارید را انتخاب کنید. قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب ولرم بشویید. اگر پوستتان چرب یا خیلی آلوده است می‌توانید از یک شوینده‌ی صورت مناسب برای پاک کردن پوست استفاده کنید. معمولاً ماسک‌های ورقه‌ای درون یک پاکت قرار دارند. پاکت بسته‌بندی ماسک را باز کنید و ماسک را با دقت روی پوستتان بگذارید. دقت کنید که بهتر است سطح پوست مرطوب نباشد. معمولاً این ماسک‌ها شکلی شبیه به صورت دارند و روی پوست جا می‌گیرند.

مدت‌زمان قرار گرفتن ماسک روی صورت بین ده تا سی دقیقه است اما حتماً قبل از استفاده از ماسک بهتر است دستورالعمل روی پاکت را مطالعه کنید. می‌توانید در طول زمانی که ماسک روی صورتتان است کارهای دیگرتان را انجام دهید. ماسک به‌آرامی مواد مغذی داخل بافت ورقه‌اش را به پوستتان منتقل می‌کند. بعد از مدت‌زمان موردنیاز، ماسک را از روی صورت بردارید. ماسک را باید از قسمت چانه جدا کنید. پس از آن می‌توانید چند دقیقه صورتتان را ماساژ دهید و سپس باقی‌مانده‌ی ماسک را با یک تکه پد آرایشی از روی پوست پاک کنید. اگر بعد از استفاده از ماسک قصد دارید از خانه خارج شوید حتماً ضد آفتاب استفاده کنید.

مدل‌های ماسک ورقه‌ای

برای خرید ماسک ورقه‌ای باید دقت کنید که انواع مختلف ماسک در بازار موجود است. هر یک از ماسک‌ها برای هدف خاصی مناسب هستند.

ماسک نقابی NMF

یکی از ماسک‌های پرطرفدار در بین مصرف‌کننده‌ها، ماسک نقابی NMF است. عبارت NMF به معنی فاکتور مرطوب‌کننده طبیعی است. این ماسک‌های نقابی دارای ترکیبات آب‌رسان هستند و پوست را مرطوب نگه می‌دارند. این ماسک‌ها روی پوست پوششی ایجاد می‌کنند تا رطوبت پوست به‌سرعت از بین نرود. همچنین عملکرد غده‌های چربی را متعادل می‌کنند و در کوچک شدن منفذ‌های پوست نقش دارند. ماسک‌های NMF را می‌توان در تمام فصل‌های سال استفاده کرد.

در فصل تابستان از تأثیر گرما روی پوست جلوگیری می‌کند و در زمستان جلوی نفوذ بادهای سرد به منافذ پوست را می‌گیرد. این ماسک برای تمام انواع پوست‌ها مناسب است و از خشکی و چربی زیاد پوست پیشگیری می‌کند. برای استفاده از فواید ماسک برای صورت باید آن را روی پوست تمیز قرار دهید و اجازه دهید حدود 20 تا 30 دقیقه باقی بماند. بهتر است دو یا سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا پوستتان بیشترین بهره را از خواص آن ببرد.

ماسک ورقه‌ای اینیسفری

یکی دیگر از انواع ماسک که باید هنگام خرید ماسک صورت به آن توجه داشته باشید، ماسک ورقه‌ای اینیسفری است. شرکت اینیسفری، کمپانی معروفی در زمینه تولید وسایل مراقبتی پوست است. این شرکت در کره تأسیس شده است و از مواد طبیعی برای ساخت ماسک استفاده می‌کند. ورقه‌های ماسک اینیسفری از سلولزهای اکالیپتوس تشکیل شده است. این ورقه‌ها به‌آسانی روی پوست قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند مواد بهتر جذب سطح پوست شوند. ورقه‌های ماسک‌ها سه لایه‌ی مختلف دارند و با تکنولوژی خاصی درست شده‌اند تا مواد خالصی درونشان وجود داشته باشد.

یکی از انواع ماسک‌های اینیسفری، ماسک جینسینگ است. این ماسک از عصاره جینسینگ ساخته شده است و برای جوان‌سازی و از بین بردن چین‌وچروک‌های صورت استفاده می‌شود. ماسک جینسینگ اینیسفری گردش خون را در پوست صورت افزایش داده و پوست را شاداب‌تر می‌کند. ماسک دیگری از این شرکت که طرفداران زیادی دارد، ماسک ورقه‌ای عسل مانوکا است.

این ماسک از عسلی ساخته شده که از درخت مانوکا به دست آمده است. این ماسک حالت ترمیمی دارد و می‌تواند زخم‌ها و آسیب‌دیدگی‌های صورت را التیام ببخشید. مواد مغذی موجود در ماسک عسل ضدالتهاب بوده و به جوان‌سازی پوست صورت کمک زیادی می‌کنند. اگر به دنبال کشیدن پوست صورت و از بین بردن منفذهای باز پوست هستید بهتر است از مدل ماسک ورقه‌ای انار استفاده کنید. این ماسک آسیب‌های پوستی را از بین می‌برد، جوش و آکنه را پاک می‌کند و موجب نرم شدن پوست صورت می‌شود.

ماسک دیگری که توسط شرکت اینیسفری ساخته شده و مخصوص از بین بردن جوش‌های صورت است، ماسک تی تری این شرکت است. این ماسک خواص ضدالتهابی دارد و می‌تواند چربی سطح پوست را کنترل کند. خاصیت اصلی ماسک تی تری آب‌رسانی به سطح پوست است. این ماسک التهاب پوستی را نیز کاهش می‌دهد. ماسک دیگری که برای روشن شدن سطح پوست مناسب است، ماسک ورقه‌ای لیمو نام دارد. این ماسک انعطاف پوست را افزایش می‌دهد و با فرمولی خاص ساخته شده است تا رنگ پوست را روشن‌تر کند. ماسک لیمو عملکرد کلاژن پوست را افزایش می‌دهد تا پوست خشک نباشد.

ماسک طلا

هنگام خرید ماسک صورت بهتر است ماسک طلا را نیز در نظر داشته باشید. این ماسک‌ها مدلی از ماسک ورقه‌ای هستند که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. استفاده از عنصر طلا به‌عنوان ماده‌ای ترمیم‌کننده برای پوست از زمان‌های گذشته رواج زیادی در بین افراد ثروتمند داشته و ترکیب این ماده با تکنولوژی جدید ساخت ماسک، نتیجه‌ای مطلوب داشته است.

طلا فواید مختلفی برای پوست دارد. یکی از فواید اصلی طلا این است که می‌تواند چین‌وچروک روی پوست را از بین ببرد. این ماده موجب فعالیت سلول‌های پوست می‌شود و انعطاف‌پذیری پوست را زیاد می‌کند. همچنین طلا می‌تواند پوست را روشن کند و درخشندگی پوست را افزایش دهد. عنصر موجود در طلا خاصیت محافظ دارد و از تخریب پوست به‌وسیله تابش اشعه آفتاب پیشگیری می‌کند. طلا می‌تواند التهابات پوستی مختلف را نیز درمان کند. بهتر است از ماسک طلا برای مناطق حساس پوستی مانند دور چشم و خطوط اطراف لب استفاده شود تا از چین خوردن این مناطق جلوگیری شود.

نکاتی در مورد خرید ماسک صورت

خرید ماسک صورت اغلب کاری مشکل است و نیازمند داشتن اطلاعات متفاوتی در مورد انواع ماسک‌ها و مدل پوستی است. ماسک‌های ورقه‌ای به دلیل اینکه استفاده از آن‌ها بسیار ساده است، در مدت‌زمان کم توانسته‌اند طرفداران زیادی پیدا کنند. بهتر است چند نکته را قبل از خرید ماسک صورت ورقه‌ای در نظر داشته باشیم. اولین نکته‌ی مهم در ارتباط با خرید ماسک صورت مناسب این است که تلاش کنید برند و نوعی از ماسک را انتخاب کنید که از مواد طبیعی ساخته شده باشد. مواد شیمیایی موجود در برخی از ماسک‌ها در درازمدت مشکلات شدیدتری تولید می‌کنند بنابراین ماسک‌های را انتخاب کنید که از مواد طبیعی ساخته شده باشند. معمولاً آلوئه‌ورا و روغن‌های طبیعی مواد مناسبی در ماسک‌ها هستند.

نکته‌ی دیگر این است که توجه کنید اگر پوست خشکی دارید حتماً ماسکی را انتخاب کنید که آب‌رسانی بالایی داشته باشد تا روند چین افتادن پوستتان کند شود. معمولاً ماسک‌های چرب برای پوست‌هایی که خشک و پوسته‌پوسته هستند مناسب‌ترند. موادی مانند ماست یا پروبیوتیک‌ها نیز بهتر است در ماسک‌هایی که برای پوست‌های چرب می‌خرید وجود داشته باشند. ماست و مواد معدنی آن به کوچک‌تر شدن منافذ باز پوست کمک می‌کنند. ماست به‌طور طبیعی می‌تواند پوست را نیز سم‌زدایی کند و منافذ را از آلودگی‌ها پاک می‌کند.

سخن آخر

پوست صورت شما یکی از مهم‌ترین مناطق بدنتان است. صورت نقش مهمی در زیبایی و شادابی چهره شما دارد. مراقبت‌های پوستی برای حفظ جوانی و تازگی پوست لازم هستند و باید از پوست صورت خود در برابر اثرات مخرب محیطی مراقبت کنید. خرید ماسک صورت از یک فروشگاه معتبر و متخصص در زمینه فروش این ماسک‌ها مثل فروشگاه رابوطب و استفاده‌ی مداوم و مکرر از ماسک‌های مراقبتی موجب تغذیه پوست صورت شما و تحریک سلول‌های پوستی آن می‌شود. بنابراین شما ظاهری زیباتر و جوان‌تر خواهید داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان