جرائم مرتبط با خشونت و مواد مخدر باید در طرح‌های پژوهشی بررسی شوند

سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضاییه گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم باید مسئله شناسی اجتماعی از نگاه متخصصین، کارشناسان و مدیران حوزه اجتماعی و پیشگیری انجام شود.

جرائم مرتبط با خشونت و مواد مخدر باید در طرح‌های پژوهشی بررسی شوند

جرائم مرتبط با خشونت و مواد مخدر باید در طرح‌های پژوهشی بررسی شوندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزاد جلیلیان سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضاییه گفت: مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضاییه نیاز سنجی پژوهشی و احصاء عناوین پژوهشی اولویت دار پیشگیرانه را حول 4 محور دسته بندی کرده است.

سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضاییه، مسئله شناسی اجتماعی به منظور پیشگیری از وقوع جرم از نگاه متخصصین، کارشناسان و مدیران حوزه اجتماعی را یکی از محور‌های پژوهشی عنوان کرد و گفت: شناسایی مسائل و هدف گذاری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از منظر ادارات کل معاونت اجتماعی نیز از دیگر محور‌های مورد بررسی است.

وی آسیب شناسی علل جرم، انتخاب اقدامات ویژه و ارائه راهکار‌های عملیاتی و کاربردی؛ همچنین بستر سازی و زمینه یابی‌های عملیاتی به منظور کاربست یافته‌های پژوهشی را از دیگر محور‌های مورد نظر بر شمرد.

جلیلیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، اسناد بالادستی، بند 2 ماده 5 و 6 قانون پیشگیری از وقوع جرم و همچنین اجرای جزء 2 بند ت ماده 113 قانون برنامه ششم توسعه عنوان کرد: مرکز مطالعات اجتماعی معاونت با شناسایی و ایجاد شبکه نخبگانی در ساحت‌های مختلف کمیته‌های تخصصی تشکیل داده است.

وی افزود: درکمیته‌های تخصصی نیاز‌ها و انتظارات ادارات کل معاونت و معاونت‌های اجتماعی استان‌ها شناسایی تا در این زمینه فراخوان و پژوهش‌های کاربردی ارائه شود.

جلیلیان با بیان اینکه از 43 محور پژوهشی مطرح شده در شورای علمی پژوهشی 23 محور تایید و تصویب اعضا شده است، اذعان کرد: با ارسال فراخوان به دانشگاه­ها، حوزه‌های علمیه و موسسات علمی پژوهشی سراسر کشور از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران متخصص و علاقمند به این حوزه برای انجام پژوهش دعوت شد.

سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضاییه، جرائم اقتصادی و مالی؛ جرائم و آسیب­‌های مرتبط با خشونت؛ جرائم مرتبط با صدمات بدنی غیر عمدی؛ جرائم مواد مخدر صنعتی، روانگردان‌ها و مشروبات الکلی؛ جرائم سایبری وآسیب­های فضای مجازی؛ دعاوی، جرائم و آسیب­های حوزه خانواده؛ جرائم و آسیب­های مرتبط با امنیت اخلاقی و اجتماعی؛ جرائم و آسیب‌های مرتبط با مسائل شهری از جمله شهرنشینی، زمین خواری و ... را از جمله مسایلی عنوان کردکه فراخوان و طرح‌های پژوهشی باید حول این موضوعات متمرکز شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان