اولویت سازمان بازرسی شهرداری صیانت از حقوق شهر و شهرداری است

مشاور عالی و مدیر کل دفتر شهردار تهران گفت: اولویت و تلاش سازمان بازرسی شهرداری تهران همواره حفظ حقوق شهر و شهرداری و پیشگیری از بروز تخلف در این مجموعه بوده است.

اولویت سازمان بازرسی شهرداری صیانت از حقوق شهر و شهرداری است

به گزارش ایسنا، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران صبح روز شنبه یازدهم آبان با حضور جمعی از معاونان ومدیران بازرسی برگزار و مسعود حمزه ای با حکمی از سوی شهردار محترم تهران به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی و جایگزین رمضان امینی شد.

کاظمی مشاور عالی و مدیر کل دفتر شهردار تهران در این مراسم ضمن تشکر از زحمات جناب آقای امینی اظهار داشت : با توجه به اینکه بحث جابجایی و تغییر در حوزه ریاست سازمان بازرسی مدت هاست که مطرح شده است، اما این مسئله بر انجام مسئولیت ایشان تا آخرین لحظه تاثیرگذار نبود و آقای امینی با همان جدیت و صداقت کار خود را ادامه دادند. 

وی با بیان اینکه گزارشهایی که از حوزه بازرسی برای دفتر شهردار ارسال می شد انصافا گزارشات دقیقی بود که جنبههای مختلف فنی و شکلی در آنها قابل مشاهده بود، افزود: قطعا اگر مدیری بتواند کارش را خوب انجام دهد به واسطه تیم خوبی است که در اختیار دارد که این نشان می دهد تیم سازمان بازرسی تیم همدل و همراهی بوده اند.

کاظمی کار در شهرداری تهران را کاری سخت و دشوار دانست و تصریح کرد: در سازمانی که با 66 هزار پرسنل حجم گسترده‌ای از خدمات را به شهر و شهروندان ارائه می دهد، باید علاوه بر آنکه مراقب بود تا در این سازمان خطایی رخ ندهد، از حقوق شهرداری و کارکنان نیز صیانت شود که عمده این مسئولیت مهم بر عهده سازمان بازرسی بوده و این سازمان همواره اولویت خود را صیانت و حفظ حقوق شهرداری و کارکنان آن قرار داده است.  

مدیر کل دفتر شهردار تهران با اشاره به برخی سوء نظرها و دیدگاه‌های بدبینانه نسبت به شهرداری اظهارکرد: به نظر می رسد سازمانی مثل سازمان بازرسی می‌تواند همچون گذشته نقش مهمی را در تغییر چهره و نگرش به شهرداری داشته باشد و این باور را به عام مردم برگرداند که عمده و قاطبه کارکنان شهرداری خدمتگزار و زحمت کش بوده و اگر گروه گوچکی در کل ساختار خطایی را مرتکب می شوند نباید آن را به حساب کل مجموعه گذاشت.

رمضان امینی نیز در این مراسم از تلاشهای تمام همکاران بازرسی در بخشهای مختلف تشکر کرد و گفت: نگاه ما در سازمان بازرسی از همان ابتدا این بود که بازرسی دانش مدارانه و پیشگیرانه را مقدم بر همه امور بدانیم و در وهله اول از مجموعه شهرداری صیانت کنیم، به نحوی که نیروهای شهرداری احساس امنیت کنند.

وی بیان کرد: ما در این راستا چندین کمیته اعم از کمیته بررسی و تطبیق،کمیته انتصابات و منابع انسانی را تشکیل دادیم تا پرونده‌ها قبل از اجرایی شدن در کمیته مربوطه پیگیری و بررسی شود که خروجی این کمیتهها مثبت و اثر بخش بوده است.

رئیس سابق سازمان بازرسی حرکت به سمت هوشمند سازی امور را مورد توجه قرار داد و افزود: تا زمانی که ارتباط فیزیکی وجود دارد و ما به سلیقه عمل می کنیم فساد هم وجود خواهد داشت. بنابراین باید به سمت هوشمند سازی پیش برویم. ما اگر رفتارمان را بر اساس دانش، علم و فناوری های روز و دوری از رفتار سلیقه ای پیش ببریم شائبه فساد را هم از بین بردهایم بنابراین این اصلاح باید قبل از سازمان بازرسی در مجموعه شهرداری و خدماتی که ارائه می دهد انجام شود.

امینی با بیان اینکه جایگاه سازمان بازرسی جایگاهی نظارتی است اظهار امیدواری کرد که کمافی السابق این اختیار، اعتبار و اقتدار به آقای حمزه‌ای داده شود و ایشان نیز با همدلی، هم افزایی، خرد جمعی، شناخت توانمندی های مجموعه شهرداری و شناخت موقعیت‌های مکانی و زمانی در راستای حفظ و ارتقاء جایگاه بازرسی تلاش کنند.

تاکید بر بازرسی هدفمند با ارائه راهکارهای پیشگیرانه و بهبود رویه‌ها

مسعود حمزه‌ای رئیس جدید سازمان بازرسی در ادامه به تفاوت حراست و بازرسی اشاره و عنوان کرد: بازرسی علاوه بر اینکه نظارت بر حسن اجرای امور است، اما عمده مشکلاتی که مشاهده می شود ناشی از عدم وجود دستورالعمل صریح و روشن است، بنابراین ما باید با ارائه راهکارها و پیشنهادها برای پیشگیری و بهبود رویه‌ها، به سمت بازرسی هدفمند پیش برویم.

حمزه‌ای اطلاعات را مادر تمام سازمان‌های پیشرو دانست و تاکید کرد: هرقدر بتوانیم اطلاعات مسنجم‌تر و درست تری را از مجموعه داشته باشیم حتما در جهت مثبت انجام وظایف و بهبود عملکرد موثر است و به ما در رسیدن به اهداف و وظایف محوله کمک خواهد کرد.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان