عضو شورای شهر تهران؛

منطقه‌۱۲ ایستگاه پایش کیفی هوا است

به گزارش اقتصادآنلاین ، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران مبنی بر احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه 12 گفت: امروز، فصل آلودگی هوای تهران شروع شده و باید ترتیبات و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه منطقه 12 به عنوان قلب تهران فاقد ایستگاه پایش کیفی هوا است، اظهار داشت: مسئولان عدم احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه 12 را کمبود اعتبار می‌دانند و این در حالی است که این منطقه، کانون اصلی تولید تقاضای سفر در شهر تهران است. در این منطقه علاوه بر بازار و مراکز حکومتی، مراکز متعدد و مختلف آموزشی، درمانی و خدماتی قرار دارند که موجب افزایش تردد در این منطقه می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در دهه 70 ایستگاه پایش کیفی هوا در سبزه میدان وجود داشت اما این ایستگاه در سال 86 تعطیل شد.

حسینی میلانی با قرائت تذکر خود تصریح کرد: در حال حاضر، منطقه 12 فاقد ایستگاه پایش کیفی هوا است و این در حالی است که این منطقه از آلوده‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: نظر به ضرورت تدقیق تغییرات اثرات طرح ترافیک بر آلودگی هوا مطابق با مصوبه شورای شهر، از شهرداری تهران می‌خواهم احداث ایستگاه در این منطقه را در اولویت کاری قرار داده و در بودجه سال 99 شهرداری اعتبار لازم منظور شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و شورای شهر تهران با بیان اینکه همانطور که نسبت به ساخت و ساز در حریم شهر تهران حساسیت وجود دارد، باید به آلودگی هوا هم در منطقه شهری تهران و اثرات آن بر پایتخت حساس باشیم‌، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج مقدماتی سیاهه انتشار و افزایش سهم آلاینده‌های با منشا غیر شهری، باید مطالعات امکان‌سنجی پایش آلودگی هوا در منطقه شهری تهران در دستورکار شرکت کنترل کیفیت هوا برای سال 99 قرار گیرد. در این رابطه لازم است توجه ویژه‌ای به محور فرودگاه بین المللی امام خمینی صورت گرفته و اندازه‌گیری پارامترهای مربوط به پایش بو لحاظ شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان