تحلیل یک کارشناس از روند شاخص بورس در ماه‌های آتی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدرس دوره‌های بورس و کارشناس حوزه سرمایه گذاری، با ارزیابی رفتار معاملگران بورس در روزهای گذشته گفت: بازار بعد از طی یک دوره رشد نیاز به استراحت داشت که در حال حاضر شاهد آن هستیم،  اما نقطه مهم در این عرصه، عدم خروج نقدینگی از بازار است که می‌توانیم در روزهای آینده به ویژه نیمه دوم سال، امیدوارانه شاهد صعود شاخص بورس و تاثیر س ...

تحلیل یک کارشناس از روند شاخص بورس در ماه‌های آتی

دکتر سید احمد شکوری در گفت‌وگو با ایسنا، در تحلیل بازار سهام در روزهای پیش رو اظهار کرد: اغلب گزارش‌های شش ماهه منتشر شده برای تامین نظر فعالان بازار سرمایه کافی نبوده و شاید بازار، زمان بیشتری را برای پدیدار شدن محرک‌های جدید رشد به استراحت اختصاص دهد.

وی بیان کرد: خریداران قبلی و تازه واردان به بازار در حال حاضر دست نگه داشته‌اند و در حال کسب اطلاعات و مشاوره درباره ورود با اطمینان بیشتر به سهام هستند، چرا که از حرکت نکردن بازار با شتاب ماه‌های اخیر و روند آرام آن اطلاع دارند که اخبار خوب سیاسی و امکان کاهش محدودیت‌های ناشی از تحریم از جمله علل آن به شمار می‌آیند.

شکوری خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نرخ دلار و کنترل شدید آن از طرف بانک مرکزی به نظر می‌رسد سهم‌های صادرات محور، گزارشات 9 ماهه ضعیفی خواهند داشت که در این صورت امکان دارد سهامداران این شرکت‌ها به سمت تک سهم‌های داخلی با بنیاد خوب بروند و شاهد رشد این سهم‌ها نیز تا پایان سال باشیم.

وی با اشاره به احتمال افت دلار با افزایش ضریب امنیت و افزایش ثبات سیاسی گفت: البته این افت قابل ملاحظه و اثر گذار نبوده و رشد بورس را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. رفع محدودیت‌های ناشی از بهبود اوضاع سیاسی نیز می‌تواند خبر خوبی برای بازار باشد.

وی افزود: دومین عامل اثرگذار نیز وضعیت بازار جهانی است و با توجه به احتمال امضای توافق تجاری بین چین و آمریکا انتظار می‌رود اوضاع بازار جهانی در نیمه دوم سال و سه ماه پایانی سال 2019 از آنچه که امروز شاهد آن هستیم، بهتر شود.

مدیرعامل موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه گفت: تاثیرات بازار جهانی و افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش قیمت کامودیتی‌ها (کالای اولیه (Commodity))که به صورت فصلی در سه ماهه آخر سال در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند سهم‌های مرتبط را در بازار سرمایه تحت تاثیر قرار دهد.

وی بیان کرد: با توجه به تجربه شخصی معمولا اقبال برای خرید گروه فلزات و معدنی‌ها از طرف سرمایه گذاران در جهان در سه ماهه پایان سال بیشتر می‌شود که این امر نیز می‌تواند تاثیر زیادی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران داشته باشد.

شکوری متذکر شد: با توجه به پر ریسک بودن بازار سرمایه و امکان ضرر در صورت ورود بدون اطلاعات مالی از سهام شرکت‌ها توصیه می‌شود علاقمندان به سرمایه گذاری به ویژه تازه واردها قبل از ورود، آموزش‌های لازم را در این خصوص ببیند.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های دولت، روند بورس را جهت می‌دهد، گفت: این متغیر چه در قالب سیاست گذاری‌های سازمان بورس و چه در قالب سیاست گذاری‌های پولی و مالی همواره در بازار سرمایه و روندهای آن بسیار اثرگذار است. همچنین دولت با فعالیت‌های دیگری همچون اخذ مالیات و عوارض بیشتر یا افزایش نرخ خوراک نیز می‌تواند بر بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه به عنوان اولین مرکز تخصصی آموزش صفر تا 100 بورس با مجوز رسمی از کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان فنی حرفه‌ای کشور با حضور اساتید با تجربه در خدمت  آموزش فعالان و علاقمندان بازار سرمایه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان