رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد؛

واگذاری پرونده‌های قضایی به شورای حل اختلاف/ ضرورت رهایی از تشریفات ظاهری و دست و پا گیر

حشمتی گفت: بر اساس دستور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی باید پرونده‌های بیشتری به شورای حل اختلاف سپرده شود.

واگذاری پرونده‌های قضایی به شورای حل اختلاف/ ضرورت رهایی از تشریفات ظاهری و دست و پا گیر

واگذاری پرونده‌های قضایی به شورای حل اختلاف به دستور رئیس قوه قضاییهبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید شورا‌های حل اختلاف که امروز در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: شورا‌های حل اختلاف مدیون تلاش بزرگان هستند و جا دارد از مرحوم آیت الله شاهرودی یادی کنیم که شورا در زمان ایشان بنا نهاده شد.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف به دلایل مختلی بنا نهاده شدند، افزود: اولین و مهم‌ترین دلیل آن بحث اطاله بود؛ شورای حل اختلاف بنا نهاده شده تا از حجم پرونده‌های محاکم دادگستری که بار ترافیکی زیادی داشتند کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری تهران ادامه داد: دومین دلیل ایجاد شورا‌های حل اختلاف سرعت بخشیدن به رسیدگی‌های مختلف بود و به دلیل آن که مسائل متعددی وجود داشتند شورای حل اختلاف به وجود آمد تا مسائل به صورت سریع‌تر پیگیری شوند، همچنین صلح و سازش هم یکی از اهداف اصلی تشکیل شورای حل اختلاف به شمار می‌آمد.

وی ادامه داد: شورای حل اختلاف وظیفه رسیدگی به صلح و سازش را برعهده داشت و بسیاری از پرونده‌ها در شورای حل اختلاف بر همین اساس تعیین تکلیف شدند.

حشمتی با بیان اینکه رهایی از تشریفات ظاهری و دست و پا گیر موضوع مهمی است، اظهار کرد: شورای حل اختلاف به دور از تشریفات ظاهری کار می‌کند و این شورا کمک کرد تا مشکلات با استفاده از ظرفیت مردمی حل شوند.


بیشتر بخوانید: دریانی: هیچ رابطه استخدامی در شورای حل اختلاف نیست


رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: کاهش هزینه‌های دادرسی یکی دیگر از اهداف تشکیل شوراهای حل اختلاف به شمار می‌رود.

وی با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضاییه گفت: حجت الاسلام و المسلمین رئیسی برای افزایش ارجاعات به شورای حل اختلاف تأکید داشت و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و متولیان امر باید برای نظارت روی شورای حل اختلاف و پرونده‌ها فکری کنند و همین موضوع تکلیف بنده و همکارانم را بیشتر کرده است.

حشمتی با بیان اینکه مردم به دلیل مراجعه و پیگیری پرونده خود نگرانی‌هایی دارند، گفت: ما به عنوان متولیان امر باید این موضوع را مورد توجه خود قرار دهیم و بنده به عنوان خدمتگزار در دادگستری در خدمت شما هستم و سعی می‌کنم بخشی از مشکلات شورای حل اختلاف را با ظرفیتی که داریم حل کنیم.

حل مشکلات شورا‌های حل اختلاف تکلیف دادگستری

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر