کمپانی ب ام و پس از تقریبا بیست سال وقفه، نسل دوم سری 8 را در خردادماه سال 97 معرفی کرد. این خودرو که جایگزین سری 6 شده، گران ترین و البته از دید بسیاری زیباترین محصول کنونی ب ام و به شمار می رود. سری 8 با اتاق های مختلفی تولید شده و علاقه مندان می توانند آن را در نسخه های کوپه، کانورتیبل (سقف بازشونده) و سدان چهار درب (گرن کوپه) خریداری کنند.
فارغ از نوع اتاق، سری 8 با پیشرانه های متنوعی قابل انتخاب است. مثل دیگر محصولات ب ام و، قوی ترین و سریع ترین عضو این خانواده نیز با نشان M شناخته می شود.
نیروبخش ب ام و M8 همان موتور 4.4 لیتری معروف باواریایی ها است که برای نخستین بار با نسل کنونی M8 معرفی شد. این موتور به سری S63 تعلق داشته و با کد داخلی S63B44T4 شناخته می شود. موتور مذکور توانایی تولید 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور را دارد.
اما با رویه ای که شرکت ب ام و اخیرا در پیش گرفته، در کنار نسخه های M استاندارد نسخه هایی ارتقا یافته با پسوند Competition نیز تولید می شوند. این نسخه ها معمولا به لحاظ فاکتورهایی چون قدرت، شتاب، سیستم تعلیق، سیستم اگزوز و ایرودینامیک در جایگاه بهتری قرار می گیرند.
ب ام و M8 هم با پیروی از این فرمول در دو مدل استاندارد و Competition به فروش می رسد. با بهینه سازی هایی که در موتور نسخه Competition اعمال شده، قدرت خروجی آن با 25 واحد افزایش به 625 اسب بخار ارتقا پیدا کرده است. طبق کاتالوگ این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 3.2 ثانیه و برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر در ساعت به 11.5 ثانیه زمان نیاز دارد.
باواریایی ها با تولید M8 سعی کرده اند ترکیبی ناب از قدرت، هیجان و کیفیت را ایجاد کنند. در کابین این خودرو از بهترین مواد استفاده شده و آپشن های رفاهی آن در سطحی بالا قرار دارند.
به تازگی امکان بررسی ویدیویی کوتاه نسخه کانورتیبل M8 توسط کارشناس فروش یکی از نمایندگی های ب ام و در آلمان فراهم شده است. با تماشای کلیپ های کوتاه زیر می توانید بهتر و بیشتر با مشخصات و جزئیات مدل مورد بحث آشنا شوید.