گروه پژوسیتروئن و شرکت چانگان موتورز به سرمایهگذاری مشترک با یکدیگر در چین که هدف آن تولید و فروش مدلهای برند DS بود پایان دادند.
طبق گفته سخنگوی PSA این خودروساز فرانسوی همچنان به تولید و فروش خودروهای دی اس در چین ادامه میدهد اما دیگر با چانگان همکاری نخواهد داشت. آنها قرارداد سرمایهگذاری مشترک دیگری با دانگفنگ موتور در بزرگترین بازار خودرو دارند. این خودروساز در بیانیهای درباره کنارهگیری از سرمایهگذاری مشترک با چانگان اعلام کرد:
ما از چانگان برای حمایتی که طی 8 سال گذشته از ما داشت سپاسگزاریم و تایید میکنیم خودروهای برند DS همچنان در چین تولید و فروخته خواهند شد. برند DS رویکرد استراتژیک جدیدی برای توسعه کسب و کار ما در این بازار مهم پیش خواهد گرفت. گروه پژوسیتروئن کاملا نسبت به بازار چین متعهد خواهد ماند.
در همین حین یک خبرگزاری چینی گزارش داده چانگان قصد داشته سهم خودش از این سرمایهگذاری را به فروش برساند که طی 6 سال گذشته خسارتی 700 میلیون دلاری به آنها وارد کرده است.
فروش خودروهای ساخت PSA در چین از 700 هزار واحد در سال 2014 به 94 هزار واحد در 9 ماه ابتدایی 2019 کاهش داشته است. نکته مهمتر اینکه در سه ماهه سوم امسال فقط 311 خودروی برند دی اس در چین و جنوب شرقی آسیا به فروش رسیده است.
در سال 2017 کمک هزینه 560 میلیون دلاری به سرمایهگذاری مشترک گروه پژوسیتروئن و چانگان داده شد تا این دو شرکت بتوانند از کارخانه چونگکینگ که پتانسیل تولید 200 هزار واحد در سال را دارد به صورت کامل بهره ببرند. اما این کارخانه طی چند سال گذشته فقط 20 هزار واحد خودرو تولید کرده است.