برای اولین بار در تیرماه سال 1394، کمپانی خودروسازی رنو از اولین مدل RS که بیرون از فرانسه ساخته شده بود، با نام
رنو ساندرو RS رونمایی کرد. اولین محصول رنو از خانواده RS است که این بار به جای تولید در خانه، خط تولید آن در خارج از خانه و در کشور برزیل استارت خورد، اما این اقدام رنو بخصوص اینکه نسخه RS
رنو ساندرو تنها برای بازار آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین آماده شده است، نارضایتی بسیاری از کاربران و دوست داران رنو و بخصوص مدلهای RS را در فضای مجازی به همراه داشت.
به هرحال این موضوع مربوط به سال 2015 میلادی میشود، اما حالا کمپانی خودروسازی رنو به مناسبت فروش و بازار خوب این محصول در بازار آمریکای لاتین و جنوبی، نسخهای ویژه از
رنو ساندرو RS را به تعداد محدود و با یک بسته تقویتی اسپرت تنها برای کشور برزیل آماده کرده است که برای آن نام " Racing Spirit" انتخاب شده و در ادامه مروری کلی بر روی آن خواهیم داشت.
رنو ساندرو RS
براساس اعلام رسمی رنو، این نسخه به تعداد محدود 1500 دستگاه تولید و به مشتریان عرضه خواهد شد که در قسمت مولد قدرتی آن بدون هیچگونه تغییراتی، تنها یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که میتواند نیروی 150 اسب بخاری در کنار گشتاور 205 نیوتن متر تولید کرده و به واسطه جعبه دندهای شش سرعته دستی به چرخهای جلویی ارسال کند تا در عمل یک شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 8 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت 202 کیلومتر بر ساعت برای
رنو ساندرو RS بدست آید.
رنو ساندرو RS
حال برخلاف مشخصات فنی، در ظاهر شاهد رینگهای 17 اینچی مشکی رنگ آلیاژی با لاستیکهای "میچلین پایلوت اسپرت" در اندازه 45/205، دو خروجی اگزوز، رنگ بندی ترکیبی قرمز و مشکی در بخشهای مختلف بدنه، کالیبر قرمز رنگ ترمزها، سپر جدید در جلو برای بهبود آیرودینامیک و همچنین یکسری تغییرات ظریف و استفاده ترکیبی از رنگ قرمز و مشکی در داخل کابین هستیم که باعث شده علارغم تغییرات سطحی، این خودرو اسپرتتر از همیشه به نظر برسد.