روشن شدن چراغ گردشگری عشایری در مهدیشهر

رونمایی از ۲ کتاب گردشگری عشایر با حضور وزیر ارشاد در مهدیشهر

ایسنا/سمنان در آیینی با حضور صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آشناگر استاندار سمنان و.. از دو عنوان کتاب حوزه گردشگری و عشایر مهدیشهر رونمایی شد.

رونمایی از 2 کتاب گردشگری عشایر با حضور وزیر ارشاد در مهدیشهر

به گزارش ایسنا سیدعباس صالحی با حضور در جشنواره ملی ایل سنگسر از دو کتاب بررسی نمادها و نقوش و پوشاک و دست بافته های ایل سنگسری رونمایی کرد.

 مهدی جمال ، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در نشستی که به همین مناسبت برگزار شد اظهار کرد: برای تدوین استراتژی و توسعه گردشگری در استان سمنان ، برنامه‌ریزی خوبی در استان انجام شده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید و تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، به‌منظور تسریع در توسعه گردشگری ، تمامی بوروکراسی‌های اداری معمول را حذف می‌کند. 

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از گردشگری به عنوان یکی از محورهای هشتگانه توسعه این استان نام برد و گفت: توجه به جشنواره‌ها ، از برنامه های اصلی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان است.

وی از جشنواره ملی ایل سنگسر به عنوان یک فرصت برای توسعه گردشگری در استان نام برد و افزود: در همین راستا امسال پس از 12 دوره برگزاری جشنواره ایل سنگسر ، شاهد برگزاری این برنامه فرهنگی عظیم در سطح ملی هستیم.

جمال با بیان اینکه برای نخستین بار از ظرفیت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره استفاده شده ادامه داد: زندگی عشایری از کهن‌ترین شیوه‌های زیست بشری است و خوشبختانه با برپایی جشنواره ملی ایل سنگسر، گردشگری عشایری در سطح استان به شکل باشکوهی رونق یافته است.‌
 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت:اعتماد به بخش خصوصی، زمینه ساز برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسری در سطح بالا شد

وی با بیان اینکه توانمند سازی جامعه محلی از رویکردهای مهم این اداره کل است افزود: شهرستان مهدیشهر از مناطقی است که چراغ گردشگری عشایری در آن روشن است.

وی از تلاش برای برقراری تورهای ارزان قیمت خبر داد و گفت: این تورها می‌تواند زمینه حضور گردشگران در استان را فراهم کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر