کدام رابطه ها واقعا به ازدواج ختم می شود؟

آیا دوستی‌های قبل از ازدواج می تواند منجر به شناخت بهتری شود؟ اگر درگیر یک رابطه عاطفی شدیم چگونه عمل کنیم ؟ ما در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد

کدام رابطه ها واقعا به ازدواج ختم می شود؟

اگر قصد ازدواج داری بیا خواستگاری...

گاهی برای برخی افراد پیش می آید که درگیر یک رابطه عاطفی می شوند. در دانشگاه یا محل کار و یا هر جای دیگری با یک نگاه عاشق می شوند و تا جایی پیش می روند که دختر و پسر گمان می کنند عشق اول و آخر یکدیگر هستند و با هم عهد می بندند که با هم ازدواج کنند اما سالها می گذرد و خبری از خواستگاری نیست...

گاهی برای برخی سوالات مبهمی ایجاد می شود که آیا واقعا عشق در یک نگاه ایجاد می شود ؟ آیا عشقی که با یک نگاه شروع شود را می توان اسمش را عشق واقعی گذاشت؟ آیا دوستی‌های قبل از ازدواج می تواند منجر به شناخت بهتری شود؟ اگر درگیر یک رابطه عاطفی شدیم چگونه عمل کنیم ؟ ما در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.


عشق در یک نگاه

ممکن است شما دچار این احساس شده باشید که گاهی با نگاه کردن به جنس مخالف یک حس خاصی پیدا می کنید و ناگهان نگاهتان به یکدیگر گره می خورد و آن لحظه احساس می کنید که عاشق شده اید اما آیا یک عشق واقعی و پایدار با یک نگاه به وجود می آید؟چه اتفاقی می افتد که دو نفر به سرعت یک نگاه کردن عاشق یکدیگر  می شوند؟
برخی افراد معتاد عاشق شدن در یک نگاه هستند و البته این افراد عاشق عاشق شدن هستند و اغلب هم این احساس ،وقت و زمان زیادی را از آنها نمی برد. به محض روبرو شدن با یک نفر سریع عاشق او می شوند در حالیکه چیزی از آن شخص نمی دانند و نمی خواهند که بدانند چرا که ممکن است با شناخت او تمام رویاهایشان بر ملا شود لذا باید توجه داشت که عشقی که در یک نگاه آغاز می شودعشق واقعی نیست و بیشتر به نوعی هوسرانی است. کسی که در یک نگاه عاشق می شود در واقع بدون انکه حتی حاضر باشد چیزی از طرف بداند شیفته ی تخیلات ذهنی که از آن فرد ساخته است می شود نه آن آدمی که به راستی می بیند. این افراد اگر با طرف مقابلشان ازدواج کنند ممکن است مانند بقیه افراد با گرفتاری های زندگی رو برو شوند اما چیزی که بعد از ازدواج به آن دست پیدا می کنند این است که از خواب غفلت بیدار می شوند و احساس می کنند دیگر عاشق نیستند لذا عشقی که با یک نگاه اغاز شود از انجا که هیچ پایه و اساس منطقی پشت آن نیست به راحتی از بین خواهد رفت .

دوستت دارم های بی ریشه...

همان هایی که در یک نگاه عاشق می شوند با همان یک نگاهشان طرف را درگیر یک رابطه عاشقانه و عاطفی  می‌کنند اما در یک رابطه عاطفی از آنجا که دختران سرشار از احساسات هستند به راحتی به وعده و وعیدهای پسران گوش می دهند و ممکن است سالهای سال درگیر یک رابطه ی عاطفی شوند اما واقعیت این است که در اکثر مواقع پسرانی که شرایط ازدواج را ندارند از طریق روابط آزاد ، پنهانی و احساسی با عواطف یک دختر بازی می کنند و مایلند این خلاء را با یک رابطه دوستانه پر کنند و برای ادامه ی رابطه از دادن قول ازدواج هم ابایی ندارند. این پسرها هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارند و امروز و فردا می کند: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و ... آنها نمی دانند که دوستت دارم های بی ریشه چه بر سر یک دختر می آورد! و چه فرصت های ازدواجی را از آنان می‌گیرد...

زمان ازدواج دختران و پسران متفاوت است و دختران با عبور از یک محدوده ی سنی شانس کمتری برای ازدواج موفق پیدا می کنند. اگر واقعا قصد ازدواج دارید برای آن زمان تعیین کنید و هر چه سریع تر با خانوادتان صحبت کنید تا با دختر مورد علاقه شما آشنا شود و از طریق رسمی به خواستگاری بروند و اگر قصد ازدواج ندارید بینِ زمین و آسمان نگه ندارید آنکه جانش برایتان در می رود را ...گاهی خط کش و میزان بگذارید ،زاویه‌ها و گوشه های  گفتار و رفتارتان را اندازه بگیرید...

 

دختران : کمی تامل

برخی دختران با وجود احساساتی که دارند اما گاهی از طولانی شدن زمان آشنایی خسته می شوند. مدام می گویند زودتر تکلیف من را روشن کن و به هر نحوی می خواهند طرفشان را برای آمدن به خواستگاری ترغیب کنید. گاهی اصلا دلشان می خواهد پا بگذارند روی تمام قوانین عرفی و خودشان گل و شیرنی بگیرند و به خواستگاری معشوقشان بروند اما عجله نکنید و کمی تامل کنید.
هیچ وقت به فرد مورد علاقتان اصرار نکنید که هر چه سریع تر به خواستگاری بیایید چرا که با اصرار شما ممکن است اتفاقات ناخوشایندی بیفتد و با سرانجام گرفتن این وصلت ،بعد ها آن کسی که سرکوفت بخورد شما باشید . شاید بعد ها با یک دعوا این حرف را از همسرتان بشنوید که :"من اصلا نمی خواستم بیام خواستگاری تو منو مجبور کردی..."آنوقت است که انگار تمام دنیا روی سرتان خراب می شود.
وقتی دو نفر پس از دوستی با یکدیگر ازدواج می کنند ممکن است که عزت و احترام دختر نزد خانواده همسر کم شود حال اگر این ازدواج با اصرار دختر هم صورت گرفته باشد به مراتب سرزنش ها بیشتر خواهد شد پس عجله نکنید اما در عوض شناختتان را نسبت به طرفتان بیشتر کنید و کمی از احساساتتان فاصله بگیرید.
در لابلای حرف ها می توانید برخی از واژه ها را زیر ذربین بگیرید و متوجه شوید که این پسر واقعا قصد ازدواج با شما را داردیا خیر . اگر پسری :
- به شما اصرار می کند که کسی از روابط ما خبردار نشود.
- هر وقت حرف ازدواج به میان می آید حرف را عوض می کند و علاقه ای به صحبت کردن در این زمینه ندارد.
- عفت را زیر پا می گذارد و به جای شناخت منطقی، از شما در خواست های نامشروع دارد و یا با شما درباره مسائل جنسی و تحریک کننده صحبت می کند.
- برای آمدن به خواستگاری مدام بهانه جویی می کند و امروز و فردا می کند.
- از شما می خواهد که خودتان را بخاطر او تغییر دهید و هر روز یک ایرادی از نوع پوشش و ظاهر شما می‌گیرد.
بدانید که این فرد هدفی جز وقت گذرانی ندارد لذا هیچ وقت برای ازدواج با این افراد نه وقتتان را تلف کنید و نه اصرار به ازدواج با آنان کنید چرا که اگرچنین افرادی حتی با اصرار شما به خانه مشترک وارد شوند نمی توانند زمینه یک زندگی ارام و موفق را فراهم کنند. پس خیال نکنید که همه ی ماجرا با نشستن سر سفره عقد تمام می‌شود بلکه بعد از عقد مشکلات تازه ای در انتظار شما خواهد بود .

به هر ترتیب هیچ کس منکر این نیست که در همه زندگی های زناشویی مشکلات و اختلاف نظر هایی وجود دارد اما این مشکلات در ازدواج هایی که با دوستی شکل گرفته است به مراتب بیشتر دیده می شود که وقتی دو نفر عاشق می شوند بخاطرآن عشق و محبتی که بین‌شان هست چشم بر همه چیز می ببندند و تنها خوبی های یکدیگر را می بینند اما با رفتن زیر یک سقف تازه پی به مشکلات اساسی یکدیگر می برند و انجاست که تنفر جای عشق را می گیرد پس عاقلانه تصمیم بگیرید و عاشقانه زندگی کنید قبل از انکه عاشق شوید.


منبع : tebyan.net
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان