ایران باید از منافع اقتصادی برجام بهره مند شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جای جون فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه  در مورد سفر اخیر خود به ایران افزود: ما بر این باور هستیم که علت اصلی وخامت اوضاع در منطقه خلیج فارس، خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اجرای سیاست اعمال فشار حداکثری این کشور بر تهران است بازگرداندن هر چه سریع تر مساله هسته ای ایران به برجام نخستین اقدام برای تنش زدایی در منطقه خلیج فارس است.

او که پس از آغاز بکار به عنوان فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه اواخر مهر ماه سال جاری به تهران سفر کرد گفت: طرف های مختلف باید شجاعانه و با عزم راسخ برای حفظ برجام تلاش کنند و مانع از نابودی این توافق تاریخی شوند چرا که با دشواری فراوان به دست آمده است.

این مقام چینی با یاداوری سه پیشنهاد «وانگ یی» وزیر خارجه چین جهت تنش زدایی در خلیج فارس تاکید کرد از نگاه چین، بازگشت هر چه سریع تر به برجام برای حل مساله هسته ای ایران، ایجاد بستری برای گفت ‌و گو و رایزنی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و کمک به ایفای نقش مثبت کشورهای خارج از منطقه در برقراری امنیت در خاورمیانه سه راه حش تنش های خاورمیانه است.

وی گفت: کشورهای منطقه در مجموع با قدردانی از پیشنهادهای سازنده چین ابراز امیدواری کردند که چین برای پیشبرد صلح، ثبات و توسعه منطقه نقش بیشتری ایفا کند.

جای در مورد سفر اخیر خود به سه کشور مصر، عربستان سعودی و ایران گفت در این سفر عمدتاً درباره اوضاع خاورمیانه و مسایل مهم منطقه با طرف ها تبادل نظر کرده و به تفاهماتی نیز رسیده است.

او ادامه داد: کشورهای منطقه از پیشنهادها و ابتکارهای سازنده چین قدردانی کرده و خواستار تلاش و خدمات بیشتر چین برای برقراری صلح، ثبات و توسعه در منطقه شدند چین از هر گونه تلاش دیپلماتیک جهت تنش زدایی در منطقه پشتیبانی می کند و مایل است همکاری بر اساس تأمین منافع متقابل را با کشورهای منطقه تقویت بخشد و به برقراری هرچه سریع تر ثبات و امنیت پایدار در منطقه خاورمیانه کمک کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان