دستگیری پنج نفر شکارچی غیرمجاز در فیروزکوه

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری پنج شکارچی غیرمجاز و کشف و ضبط پنج اسلحه شکاری مجاز و غیرمجاز از ابتدای آبان ماه امسال در این شهرستان خبر داد.

دستگیری پنج نفر شکارچی غیرمجاز در فیروزکوه

به گزارش ایسنا فرشاد فیروزنیا با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه مستقر در پاسگاه محیط بانی پشتکوه، حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده کاوه ده به یکی از اهالی روستای کاوه ده که به قصد کوچ‌کشی به روستا آمده بود، مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه ماموران به‌صورت شبانه‌روزی این فرد را تحت کنترل داشتند، اظهارکرد: ماموران حین تعقیب خودروی مظنون، متوجه مخفی کردن لاشه شکار توسط متخلف در مسیر جاده کاوه ده به پیرده و بلافاصله وارد عمل شدند و اقدام به توقیف خودروی متخلف کردند.

فیروزنیا با بیان اینکه پس از بازرسی خودروی توقیف شده سر یک راس قوچ وحشی کشف شد، اظهارکرد پس از بازجویی اولیه، متهم اقرار به شکار و اعلام محل لاشه شکار کرد. پس از تکمیل تحقیقات یک قبضه اسلحه کمرشکن دولول غیرمجاز از شکارچی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه متخلف ضمن پرداخت مبلغ 100 میلیون ریال برای ضرر و زیان وارده به محیط زیست و تکمیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد، تصریح کرد: در بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز با حکم قضایی در منطقه حفاظت شده کاوه ده، مقداری گوشت شکار یک راس قوچ وحشی و یک قبضه اسلحه کمرشکن از متخلف کشف و ضبط شد و متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در ادامه به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار با هوشیاری محیط بانان منطقه سایه ده در کاوه ده اشاره کرد و گفت: از متهم یک قبضه سلاح ساچمه زنی دولول و 5 تیر فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد.

فیروزنیا با بیان اینکه در پایان هفته گذشته نیز ماموران حین گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی، در منطقه شن‌دره موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز شدند، تصریح کرد: از متهم یک قبضه سلاح کمرشکن دولول و تعداد 10 تیر فشنگ مربوطه و یک قطعه مرغابی کشف و ضبط شد.

وی در ادامه گفت: متهم ضمن پرداخت مبلغ 4 میلیون ریال برای ضرر و زیان واره به محیط زیست و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه روز گذشته نیز ماموران حین گشت و کنترل منطقه تنگه واشی موفق به دستگیری یک شکارچی غیرمجاز شدند، اظهارکرد: از این شکارچی غیرمجاز لاشه یک راس کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه برنو مجاز و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد و متهم پس از پرداخت مبلغ 100 میلیون ریال خسارت ناشی از شکار یک راس کل وحشی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فیروزنیا در پایان با بیان اینکه با گشت، پایش و کنترل مستمر محیط بانان، زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان برای شکارچیان ناامن است و در صورت مشاهده تخلف شکار و صید ضمن کشف و ضبط شکار و ادوات آن، برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان فیروزکوهی در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مانند شکار و  صید پرندگان و حیوانات وحشی، موضوع را با شماره تلفن‌های 76443559 و 76442125  به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اطلاع دهند .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان