معاونت مالی و اقتصادی«ومعادن» در گفتگو با اقتصادآنلاین اعلام کرد؛

تمام شرکت‌های زیر مجموعه افزایش سرمایه خواهند داشت/مذاکره با شرکت‌های بزرگ برای مشارکت و سرمایه‌گذاری

به گزارش اقتصادآنلاین، هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی هفته گذشته به میزبانی شهر تبریز برگزار شد و نکته قابل توجه در اجرای این مراسم، حضور معدنی‌ها برای نخستین بار پس از بازه زمانی طولانی (تقریبا هفت ساله) بود.

همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه مذکور، خبرنگار اقتصادآنلاین به گفتگو با مرتضی علی اکبری معاونت مالی و اقتصادی «ومعادن» پرداخت.

-شما قصد خرید «فملی» داشتید و منصرف شدید،  آیا برنامه‌ای برای جایگزینی آن دارید؟

شایان ذکر است ما با بانک ملت صحبت‌های اولیه را انجام داده بودیم ولی شرایطی که بعدها اعلام شد (مبلغی که برای وثیقه مطرح شد) آنقدر سخت و سنگین بود که هیئت مدیره نسبت به انجام این امر متقاعد نشد؛ جایگزینی در دستور کار داریم، با چند شرکت بزرگ به منظور مشارکت صحبت کردیم و هنوز ابتدای کار هستیم، اگر معذوریت نداشته باشیم حتما برای در سرمایه‌گذاری در سهام‌های مناسب ورود خواهیم کرد، ضمن اینکه ما نهادهای دیگری هم که مرتبط با صنعت خودمان هستند، برای سرمایه‌گذاری پیش‌رو  داریم و آماده‌ایم تا از فرصت‌ها نهایت استفاده را کنیم، به علاوه سعی خواهیم کرد در آینده‌ای نزدیک از طریق انتشار اوراق بتوانیم از فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببریم، در حال حاضر هم چون گزینه‌ای نهایی نشده است، نمی‌توان به طور قطع اسمی را عنوان کرد.

-با توجه به اینکه قیمت‌های برخی محصولات جهانی همانند مس و شمش در حال نوسان (کاهش و افزایش) است احتمال کاهش درآمدوجود دارد، نظر شما در اینباره چیست و این امر چه تاثیری بر روند کاری «ومعادن» خواهد گذاشت؟ 

به طور کلی قیمت تمام شده فولاد و ماده معدنی سنگ آهن نسبت به قیمت‌های جهانی پایین‌تر است و سقف قیمت تمام شده زیاد نیست، در حالت کلی با توجه به اینکه قیمت‌ها روند کاهشی گرفته است، وضعیت فعلی کماکان توجیه‌پذیر است و مشکلی به وجود نخواهد آمد، اگر شرکت‌ها تلاش و برنامه‌های در دست اجرا را به نحو درست عملی کنند، این اقدام می‌تواند نسبت به کاهش هزینه‌ها ثمر بخش باشد.

-در رابطه با سهام شرکت‌ها و افزایش سرمایه شرکت‌های زیر مجموعه توضیح می‌دهید!

شرکت‌های زیر مجموعه ما همچون: چادرملو، گل‌گهرو ... همگی افزایش سرمایه دارند، از سویی این مهم تمام و کمال به این دلیل است که طرح توسعه را در دستور کار دارند، به علاوه طرح‌های توسعه گرچه در حال حاضر با توجه به  محدودیت‌های تحمیلی، به سختی در حال انجام و در عین حال متوقف نشده است، همچنین راه‌هایی برای جبران تاخیر در انجام این طرح‌ها صورت گرفته است ولی در کل صنایع داخلی هم فعال شده‌اند تا بتوانند جایگزین مناسبی برای آن باشند، نکته قابل ذکر آن است که افزایش سرمایه به طور حتم انجام خواهد شد.

-آیا تعدیل سود هم خواهید داشت؟

 با توجه به اینکه سازمان بورس، اعلام رقم بودجه شرکت‌ها را ممنوع کرده است، ما ظرف 3، 6 و 12 ماه رقم واقعی را اعلام خواهیم کرد؛ اگر ملاحضه کنید از اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته، صنایع فولاد و معدن رشد سودآوری داشته‌اند ، یکی از علت‌های سودآوری حجم تولید محصولات و ماده معدنی و میزان صادرات انجام شده است، ما پیش‌بینی کرده‌ایم مشکلی برای 6 ماه دوم امسال صنعت فولاد و معدن را تهدید نمی‌کند، اضافه بر آن سرعت رشد افزایش خواهد داشت و در صورت اسمترار تا سال آینده اثرگذاری مناسبی برای سودآوری شرکت خواهد بود.

-آیا خبر جدیدی که تاکنون عنوان نشده است برای سهامداران دارید؟ 

ما اخبار را به صورت سیستماتیک اعلام می‌کنیم، اما موضوع مهم که در حال حاضر می‌توان بیان داشت، مبحث افزایش سرمایه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان