گسترش همکاری موزه علوم با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

موزه ملی علوم و فناوری ایران با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

گسترش همکاری موزه علوم با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

به گزارش ایسنا، محسن سلیمانی، سرپرست هنرهای تجسمی و امور موزه‌های شهرداری تهران در آیین گشایش پنجمین جشنواره "علم برای همه" که در باغ موزه قصر برگزار شد و در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: ما تولد "ابن سینا" را به عنوان روز پزشک گرامی می‌داریم، در حالی که ابن سینا حکیم هم بود. متاسفانه امروز شاهد هستیم که افراد به صورت تخصصی و خطی به کسب دانش ادامه می‌دهند و از سایر عرصه‌ها غافل می‌شوند. 

وی افزود: باغ موزه قصر را به عنوان یک منطقه فرهنگی می‌شناسیم و مقدس می‌پنداریم و امیدواریم بتوانیم با امضای تفاهم‌نامه با موزه ملی علوم و فناوری ایران، یک نگرش فرهنگی را نسبت به ترویج علم جا بیندازیم. 

انتقال فرهنگ و دانایی به شکل غیرمستقیم در موزه

به گزارش ایسنا، احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی ایکوم ایران در این مراسم  گفت: موزه ملی علوم و فناوری ایران از موفق‌ترین موزه‌ها طی پنج سال گذشته بوده است. 

وی ادامه داد: از آغاز قرن 21، موزه‌ها اساسی‌ترین محور فعالیت‌های خود را در جهت صلح و همزیستی، استوار بر حفاظت از طبیعت و توجه به کودک و نوجوان قرار دادند و "جشنواره علم برای همه" نیز به این موضوعات می‌پردازد.

رئیس کمیته ملی ایکوم ایران با اشاره به اینکه شناخت منجر به "رفاه و آرامش" و "جهل و نادانی" موجب ایجاد تقابل و تناقض بین افراد می‌شود، گفت: آموزش مردم وظیفه‌ای بر عهده نهادهای عمومی است، اما آموزش در موزه‌ها متفاوت است و حکم مادری را دارد. در موزه، انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر انجام می‌شود که به شکل غیر مستقیم بوده و منجر به دانایی می‌شود. 

محیط طباطبایی با اشاره به اینکه مخاطب موزه مخاطب دانشگاهی نیست و می‌خواهد از دانایی و دانش در زندگی خود استفاده کند، اظهار کرد: امیدواریم این موزه‌ها و مراکز علمی در شهرها تکثیر شوند و به این نقطه برسیم که موزه نه به عنوان ساعت فراغت، بلکه در برنامه درسی دانش‌آموزان و به عنوان یک اصل واجب در تحصیل آن‌ها گنجانده شود. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر