صالحی: تا ۱۴۰۶ دارای سه هزار مگاوات برق هسته‌ای خواهیم بود

خبرگزاری فارس: علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (یکشنبه) در مراسم عملیات بتن ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر طی سخنانی یاد و خاطره مرحوم احمدیان معاون فقید سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی را گرامی داشت و به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره انرژی هسته‌ای و تأکید ایشان بر اینکه باید در یک افق نسبتا میان مدت برخوردار از 20 هزار مگاوات نیروگاه هسته‌ای باشیم، پرداخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه صنعت هسته‌ای می‌تواند در مجموعه صنایع کشور ایجاد کند و اینکه این صنعت می‌تواند بالقوه منشأ اقتدار باشد، اضافه کرد: یکی از دلایلی که با چالش جدی با دشمنان انقلاب روبرو هستیم که می‌خواهند این منشأ اقتدار را از ما بگیرند.

صالحی انرژی هسته‌ای را جزو انرژی‌های پاک برشمرد و اضافه کرد: هر هزار مگاوات نیروگاه هسته‌ای مانع انتشار هفت میلیون تن آلاینده یا گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود و در افقی تا 1406 دارای سه هزار مگاوات برق هسته‌ای خواهیم بود که مانع انتشار بیش از 21 میلیون تن گاز‌های آلاینده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فارس، «محمود جعفری» مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر نیز طی سخنانی در این مراسم به تشریح فعالیت‌های انجام شده در واحد‌های دو و سه نیروگاه بوشهر پرداخت و افزود: نیروگاه دوم دارای توان حرارتی سه هزار و 12 و عمر مفید این نیروگاه 60 سال و قابل افزایش خواهد بود. قرارداد احداث این واحد‌ها سال 93 امضا و در سال 95 تنفیذ و بهمن 95 تحویل پیمانکار شد. براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای واحد سه در سال 1400 بتن ریزی خواهیم داشت و سال 1404 برای تحویل واحد دو و سال 1406 نیز زمان تحویل واحد سه خواهد بود.

در حال تکمیل ..

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان