برگزاری نمایشگاه های بین المللی تخصصی در هر کشوری، فرصت ایده آل برای صاحبان صنایع و فعالان کسب و کار است تا با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران عرصه صنعت و خدمات آشنا شده و از بسترهای بازاریابی و تبلیغات کالا و خدمات، برای خرید یا فروش استفاده کنند.
در تهران، سالانه ده ها نمایشگاه تخصصی برگزار می شود که فهرست کامل 40 نمایشگاه بین المللی تخصصی در زمینه های مختلف پوشاک، فناوری اطلاعات، کاشی و سرامیک، صنعت ساختمان، تجهیزات خانه، مواد غذایی، مواد پتروشیمی، مخابرات، کیف و کفش، صنعت برق و ماشین آلات صنعتی را می توان در گفتار امروز مشاهده کنید.
اگر علاقمند هستید تا در حوزه تخصصی کسب و کار خود، در ماه های آینده نسبت به رزرو غرفه در نمایشگاه های بین المللی تخصصی پایتخت شرکت کنید، بر اساس اطلاعات ارائه شده، نسبت به تماس با مسئول هر نمایشگاه اقدام کرد و در جزییات شرایط شرکت در نمایشگاه و رزرو غرفه قرار بگیرید.
با عضویت در آکادمی صادرات ایران، اصول شرکت در نمایشگاه های بین المللی، عقد قراردادهای بین المللی و همچنین روش های خلاقانه کسب و کار را بیاموزید
همچنین اگر فعال اقتصادی و بازرگانی هستید و می خواهید با فعالان کسب و کار از ایران و اقصی نقاط جهان آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم که در هر صنف و رشته اقتصادی که فعالیت دارید، در ده ها نمایشگاه تخصصی ایران در سال 96 شرکت کرده و از این آتمسفر ایجاد شده، برای معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنید.
با توجه به اینکه معمولا در هر نمایشگاه تخصصی، صدها شرکت داخلی و خارجی از کشورهای گوناگون حضور پیدا می کنند و بستر بازدید ده ها هزار نفر از سراسر کشور و منطقه می شود، لذا، حضور در این محفل اقتصادی و صنعتی می تواند برای هر صنف، مثمر ثمر بوده و فواید خاص خود را به همراه داشته باشد.
اگر قصد اجاره غرفه و معرفی کسب و کار خود در یکی از نمایشگاه های زیر را دارید، به پیشنهادات شش گانه زیر نیز توجه کنید.
با نمایشگاه گردی امروز ما همراه باشید.
ده ها خدمات بازرگانی و صنعتی کشور، توسط درگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار فعالان بازرگانی و صنعتی کشور قرار دارد
چگونه یک غرفه موفق در نمایشگاه بین المللی داشته باشیم؟
این سوال بسیاری از افرادی است که قصد دارند در یک نمایشگاه بین المللی داخلی یا خارجی شرکت کرده و کالا و خدمات خود را در معرض نمایش عموم شرکت کنندگان و بازدید کنندگان قرار دهند. با توجه به اینکه هزینه های جنبی، مستقیم و غیر مستقیم شرکت در نمایشگاه ها، برای غرفه داران، قابل توجه است و همگان انتظار فایده حداکثری از حضور در نمایشگاه تخصصی سالانه را دارند، لذا توصیه های 6 گانه زیر می تواند راهنمای صاحبان غرفه در این فضا باشد:
1- چیدمان: چیدمان غرفه در نمایشگاه های بین المللی تخصصی بسیار اهمیت دارد. چرا که شرکت کنندگان و بازدید کنندگان در نمایشگاه های تخصصی، معمولا بازدید کننده عادی که در نمایشگاه های کتاب و صنایع دستی و امثالهم شرکت می کند نیست و لذا، شرکت کننده تخصصی در چنین محافلی، انتظار خاصی از غرفه یک شرکت دارد.
چیدمان خوب، به معنای طراحی و دکوراسیون آنچنانی و خیلی گران نیست. گاهی اوقات با خلاقیت و نوآوری نیز می توان با حداقل هزینه، بالاترین سطح اثربخشی بصری را در غرفه آرایی و چیدمان آن بدست آورد. اگر به دنبال چیدمان خوب برای غرفه خود هستید، تلاش کنید تا زمینه تخصصی فعالیت شما، به نوعی در طراحی غرفه نمود عینی پیدا کند.
مثلا اگر مبلمان ساز هستید، به نوعی چیدمان و دکوراسیون غرفه، ارتباط معناداری با مقوله مبلمان داشته باشد.
مثلا اگر تولید کننده کاشی و سرامیک هستید، به نوعی دنیای کاشی و سرامیک و سنگ های زینتی ایران، در غرفه آرایی شما مشهود باشد. به طوری که لوگو، برند، شعار تبلیغاتی، نمادهایی که شرکت شما با آن شناخته می شود، در زمینه سنگ و کاشی و امثالهم در دکوراسیون شما ارائه شود.
مثلا اگر در زمینه ارائه خدمات در عرصه ریلی و هوایی فعال هستید، غرفه شما به نوعی با هواپیما و راه آهن و قطار، حس مشترکی در ذهن بازدید کننده ایجاد کند.
در نظر داشته باشید که شرکت کنندگان عمومی یا تخصصی، از غرفه های جذاب و حتی ساده، تصویر برداری کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. این کار، سبب تبلیغ غیر مستقیم غرفه شما در رسانه های مختلف می شود.
2- اطلاع رسانی: یک غرفه خوب در نمایشگاه تخصصی بین المللی چه در داخل و چه در خارج از کشور، می بایست سطح اطلاع رسانی حرفه ای داشته باشد. انتظار از یک غرفه شرکت کننده در نمایشگاه تخصصی در سطح یک غرفه در نمایشگاه عمومی غیر بین المللی نیست. چرا که بازدید کنندگان و شرکت کنندگان در چنین محافلی، افراد حرفه ای و تخصصی بوده و نیازمند اطلاعات دقیق تخصصی و حتی به زبان های مختلف هستند.
سعی کنید اگر در نمایشگاه تخصصی بین المللی چه داخلی چه خارجی شرکت می کنید، بروشور دو زبانه با همراه لوح فشرده مالتی مدیا در اختیار داشته باشید تا مخاطب بتواند از این بسته، اطلاعات مورد نیاز فعالیت شما را بدست آورد.
3- رابط غرفه: افرادی که در غرفه ها در نمایشگاه های تخصصی بین المللی مشغول به کار می شوند، باید حتما آموزش دیده باشند و درباره ماموریت و چشم انداز و فعالیت شرکت، اشراف اطلاعاتی داشته باشند. ارائه اطلاعات عمومی و سطحی، دید بدی در ذهن کسی که برای دریافت اطلاعات به غرفه مراجعه کرده است، ایجاد می کند. این موضوع عادی اما خیلی مهم را در نظر داشته باشید.
رابطین غرفه ها به خصوص در غرفه های تولیدی و صنعتی، باید توانایی انفرادی پاسخ گویی به سوالات عمومی و تا حدودی فنی در رابطه با حیطه کاری شرکت را داشته باشند و مرتب بازدید کننده را به مسئول غرفه ارجاع ندهند.
4- ارتباطات دیجیتالی: هر نمایشگاهی در هر جای ایران و جهان شرکت می کنید، اطلاع رسانی دیجیتالی غرفه، پیش در حین و بعد از اجرای نمایشگاه را در دستور کار داشته باشید. از دنیای هشتگ ها و توییت ها برای اطلاع رسانی فعالیت های غرفه در میان متخصصان استفاده کنید و از شبکه های اجتماعی تخصصی مانند لینکدین، برای ارسال اطلاعات غرفه به متخصصان فعال در حوزه کاری خود، در شهر و کشور مورد نظر، دعوت به بازدید کنید.
5- کتاب نمایشگاه: همچنان در دنیای مجازی، کتاب های راهنما، اهمیت زیادی در اطلاع رسانی فعالیت های تجاری در سطح بین المللی دارد. حتما نام و مشخصات غرفه و فعالیت خود را به همراه اطلاعات کافی و جامع، در کتاب راهنمای تخصصی نمایشگاه مزبور منتشر کنید.
6- تبلیغات نمایشگاهی: یکی از الزامات تبلیغات نمایشگاهی غرفه ها در نمایشگاه های بین الملی، توجه به نیاز مخاطبان و بازدید کنندگان و مشتریان و فعالان بازاریابی کالا و خدمات است. غرفه های فعال در زمینه گردشگری، پتروشیمی یا کیف و کفش، روش تبلیغاتی متفاوتی را باید در پیش بگیرند.
اما توجه کنید که اگر در نمایشگاه خارج از کشور شرکت می کنید، حوزه کاری شما هر چه که باشد، قرار دادن لوگو غرفه یا شرکت بر روی صنایع دستی کوچک و ارزان ایران، تبلیغات غیر مستقیم خیلی خوبی را برای شما به ارمغان خواهد اورد. چرا که دوام هدیه شما را افزایش داده و ذهنیت سازی مثبتی را در ذهن بازدید کننده و دریافت کننده هدیه درباره کسب و کار شما بوجود می آورد.
به ذهنیت سازی مثبت ارزان و اثربخش برای مشتری در غرفه داری در رویدادهای بین المللی توجه کنید. صنایع دستی ایران، همچنان برگ برنده برای فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ها در هر صنف و حوزه ای است.
آخرین اطلاعات از نمایشگاه های بین المللی ایران در داخل و خارج از کشور را در سایت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنید.
44 نمایشگاه بین المللی تهران در سال 1396
بیستمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپرشکی، داروئی و آزمایشگاهی – کنگره دندانپزشکی
- تاریخ برگزاری: 25 لغایت 28 اردیبهشت
- مجری: شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران
- تلفن: 21912938-21912945-21912463-21912951
- وب سایت: برای اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.
- مسئول: آقای موبدی – 21912376 9
پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته
- تاریخ برگزاری: 25 لغایت 28 اردیبهشت 96
- مجری: شرکت نمایشگاهی میلاد نور
- تلفن: 88656169
- سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.
- مسئول: آقای بوجار دولابی- 21912547
چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری
- تاریخ برگزاری: 2 تا 5 خرداد 1396
- مسئول: آقای احسان پور – 21912463
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: 2 تا 5 خرداد 96
- مجری: شرکت پالار سامانه – تلفن: 88786689- 88205735
- درگاه: برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.
- مدیر: آقای حاجی زاده – 21912592
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر
- تاریخ برگزاری: 9 تا 12 تیر 96
- مجری: شرکت بین المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران
- تلفن: 22397540-22397296-22396947
- سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی
- تاریخ برگزاری: 9 تا 12 تیر ماه 96
- مجری: شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران
- تلفن: 21919
ششمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و صنایع و تجهیزات وابسته
- تاریخ برگزاری: 19 تا 22 تیر ماه 96
- مجری: شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران
- تلفن: 22662828-21912283-21912549
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
نهمین نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه
- تاریخ برگزاری: 19 تا 22 تیر ماه 96
- مجری: انجمن سنگ ایران
- اجرا: توسط: شرکت روشان روز – تلفن: 9-88743595
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)
- تاریخ برگزاری: 30 تیر تا 2 مرداد ماه 96
- مجری: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور
- اجرا: توسط: شرکت راهکار تجارت، مدیریت کوشا – تلفن: 42917000
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل
- تاریخ برگزاری: 8 تا 11 مرداد ماه 96
- مجری: شرکت پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا ( فیپکو) – تلفن: 88067747
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید.
هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان
- تاریخ برگزاری: 21 تا 24 مرداد ماه 96
- مجری:اتاق تعاون ایران – تلفن: 6-22662845
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.
بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف
- تاریخ برگزاری: 1 تا 7 شهریور ماه 96
نهمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: 13 تا 16 شهریور ماه 96
- مجری: شرکت توسعه اوراسیا نوید – تلفن: 88997501-88994369
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک رجوع کنید.
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی
- تاریخ برگزاری: 13 تا 16 شهریور ماه 96
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران
- تاریخ برگزاری: 24 تا 27 شهریو رماه 96
- مجری: شرکت نمایشگاهی ماندگار تجارت شیرین – تلفن: 88558066
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
هشتمین نمایشگاه بین المللی لبنیات، نوشیدنی ها، چای، قهوه و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: 24 تا 27 شهریور ماه 96
یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست 2017
- تاریخ برگزاری: 2 تا 5 مهر ماه 96
- مجری: شرکت ملی صنایع پتروشیمی
- اجرا: توسط: شرکت سپنتاس کیش – تلفن: 21-88546619
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.
هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران و فناوری نانو
- تاریخ برگزاری: 14 تا 17 مهر ماه 96
- مجری: شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو – تلفن: 7-22662765
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.
هفدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش های صنعتی و کامپوزیت
- تاریخ برگزاری: 14 تا 17 مهر ماه 96
- مجری: مهر شرکت بانیان امید – تلفن: 22001749
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب
- تاریخ برگزاری: بیست و چهارم تا بیست و هفتم مهر ماه 96
- مجری: شرکت راهکار تجارت، مدیریت کوشا – تلفن: 42917000
- وب سایت: برای کسب اطللاعات بیشتر به درگاه نمایشگاه رجوع کنید.
هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی
- تاریخ برگزاری: بیست و چهارم تا بیست و هفتم مهر ماه 96
- مجری: شرکت پالار سامانه – تلفن: 88786689- 88205735
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تأسیسات ساختمان و سیستم های سرمایشی و گرمایشی
- تاریخ برگزاری: سوم تا ششم آبان ماه 96
چهارمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: سوم تا ششم آبان ماه 96
هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق
- تاریخ برگزاری: سیزدهم تا شانزدهم آبان ماه 96 – تهران
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: 13 تا 16 مهر ماه 96
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو
- تاریخ برگزاری: بیست و دوم تا بیست و پنجم آبان ماه 96
- مجری: شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو – تلفن: 7-22662765
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی ایدرو مراجعه کنید.
دومین نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: بیست و دوم تا بیست و پنجم آبان ماه 96
هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی
- تاریخ برگزاری: چهارم تا هفتم آذر ماه 96
- مجری: انجمن لوازم خانگی ایران – تلفن: 88513216-88513557
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان
- تاریخ برگزاری: 4 تا 7 آذر ماه 96
- مجری: گروه تجارت و اطلاعات کوشا – تلفن: 88070833 – 88070844
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، فرآورده های لبنی و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: 13 تا 16 آذر ماه 96
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالب سازی و ریخته گری)
- تاریخ برگزاری: 13 تا 16 آذر ماه 96
هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور
- تاریخ برگزاری: بیست و چهارم تا بیست و هفتم آذر ماه 96
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته
- تاریخ برگزاری: بیست و چهارم تا بیست و هفتم آذر ماه 96
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری
- تاریخ برگزاری: سوم تا ششم دی ماه 96
- مجری: شرکت آوین افراز – تلفن: 22020248
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: 15 تا 18 دی ماه 96
- مجری: شرکت آوین افراز – تلفن: 22020248
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات وتجهیزات فروشگاهی و فروشگاه های زنجیره ای
- تاریخ برگزاری: 15 تا 18 دی ماه 96
هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون
- تاریخ برگزاری: بیست و سوم تا بیست و ششم دی ماه 96
- مجری: شرکت نمانگر – تلفن: 88203020
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.
نهمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: دوم تا پنجم بهمن مه 96
- مجری: شرکت بین المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران – تلفن: 22397540-22397296-22396947
- وب سایت: برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: 13 تا 16 بهمن ماه 96
دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری
- تاریخ برگزاری: 13 تا 16 بهمن ماه 96
- مجری: شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی یراق آلات، ماشین آلات مبلمان و صنایع وابسته
- تاریخ برگزاری: بیست و سوم تا بیست و ششم بهمن ماه 96
هفدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست
- تاریخ برگزاری: 5 تا 8 اسفند ماه 96
دهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های نو، تجدیدپذیر، بهره وری و صرفه جویی