دادستان کل کشور مطرح کرد؛

اعلام مراجع دریافت کننده گزارش‌های مردمی فساد

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در برنامه تلویزیونی پایش که امشب روی آنتن رفت، با اشاره به بخشنامه که اخیراً در رابطه با کارت‌های بازرگانی صادر شده است، گفت متاسفانه سوء استفاده‌های زیادی از کارت بازرگانی انجام می‌شود.

وی در خصوص فرار مالیاتی برخی از وکلا پزشکان گفت: هر جایی که مسئولان مربوطه از جمله وزارت بهداشت برای اجرای تکالیف در حوزه پزشکان و یا وکلا نیاز به کمک قضایی داشته باشند با توجه به احیای حقوق عامه دادستانی همراهی لازم را خواهد داشت.

وی افزود: دوستانه از پزشکان درخواست می کنم که خودشان پیشگام شده و در جهت تامین نیازهای مردم و جامعه قدم بردارند البته بدانند اگر چنانچه مالیاتی که حق مردم است بپردازند خداوند به مالشان برکت می دهد البته دادستانی پس از اعلام جرم ورود می کند.

دادستان کل کشور در رابطه با حمایت از گزارشگران فساد گفت: پرچم دار مبارزه با فساد رهبری است و جز وظایف قوه قضاییه برخورد با فساد است اما مهم تر از آن این است که خود دستگاه های اجرایی مکلف هستند هرگاه از وجود یک فساد مطلع شدند گزارش بدهند و این تکلیف قانونی است.

وی با بیان اینکه مدیران فساد زیر مجموعه خود را اطلاع دهند گفت: در مورد دیگر گاها افراد در حوزه ای مسئولیت ندارند اما از فساد مطلع هستند، اینها فساد را باید گزارش دهند البته اطلاعات اعلامی باید مستند باشد و بر حسب شنیده ها نباشد. اولین گام برای مبارزه با فساد داشتن اطلاعات است.

منتظری اظهارداشت: هر فردی اطلاعات درست در رابطه با فساد را اعلام کند حمایت قضایی خواهد داشت.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که مردم جهت اعلام گزارش کجا مراجعه کنند، گفت: بازرسی کل کشور سامانه دارد و یا مردم می توانند حضوری مراجعه کنند در شهرهایی هم بازرسی شعبه ندارد مردم می توانند به دادستان های استان ها مراجعه کنند.

دادستان کل ادامه داد: علاوه بر این خود دادستانی کل و وزارت اطلاعات هم مرجع پذیرش اطلاعات است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی حراست و حفاظت دارد و مردم می توانند گزارشات خود را ارسال کنند.

دادستانی کل کشور در رابطه با تخلفات قضاتی که اخیرا برکنار شدند، گفت: برخورد با افرادی که در امر قضا دچار فساد می شوند امر جدیدی نیست و وضع دادستانی انتظامی به دلیل همین امر است

منتظری تصریح کرد: همانگونه که با قاضی فاسد برخورد کرده و می کنیم باید بگویم یازده هزار قاضی داریم که بسیاری از آنها پاکدست هستند و اندک مواردی تخلف می کنند. مردم بدانند اگر برخورد با قضات اعلام می شود به این دلیل است که دستگاه قضا با فساد هیچ تعارفی ندارد.

منتظری ادامه‌ داد: دستگاه قضا نباید کوچکترین آلودگی را داشته باشد.

منتظری در رابطه اجاره حساب های بانکی گفت: متاسفانه شاهد هستیم عده ای مردم به دلیل عدم آگاهی به مقررات زمینه گرفتاریی خود را فراهم می کنند به مردم می گویم هیچ کدام از کارت های هویتی خود اعم از شناسایی‌ و بانکی را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی با بیان اینکه بخشی از این کلاهبرداری ها از طریق فضای مجازی انجام می شود، گفت: روز به روز شاهد افزایش جرایم اینترنتی هستیم و خود مردم نباید در این دام ها بیفتند.

دادستان کل کشور افزود: زیر ساخت های فضای مجازی در اختیار ما نیست و باید همکاری های لازم در خصوص برخورد با جرایم این حوزه باشد.

منتظری در خصوص عدم همکاری بین دستگاه ها گفت: برخورد اولین گام نیست و باید گام های اولیه را درست برداریم . یکی از گام های ابتدایی ایجاد شبکه ملی اطلاعات است و وقتی شبکه در اختیار خودمان نیست نمی توان دسترسی کامل به آن داشت.

اخیرا نامه ای به بانک مرکزی ارسال کردیم مبنی بر اینکه رمز بانکی یکبار مصرف باشد که متاسفانه بانک ها در ابتدا مقاومت کردند. به هر حال یکی از راه های مقابله با کلاهبرداری های بانکی رمز های یک بار مصرف است.

منتظری خطاب به مدیران بانکی گفت: از مدیرانی که جهت احقاق حقوق عامه تلاش می کنند تشکر می کنم و از مردم می خواهم برای اینکه به دام کلاهبرداران نیفتند از این رمز های یک بار مصرف استفاده کنند.

وی در خصوص ممنوع الخروجی مدیر کل سابق بانک مرکزی گفت: این فرد هم پرونده دارد و هم ممنوع الخروج است.

دادستانی کل کشور در خصوص بحث شفافیت دارایی و حقوق مسئولان گفت: در رابطه با حقوق های نجومی که سر زبان ها افتاد پرونده هایی تشکیل شد و برخی از آنها در دادسرا منع تعقیب خورد و برخی هم محکوم شدند.

وی در خصوص مناطق آزاد گفت: این مناطق محلی برای قاچاق شده است. فلسفه تشکیل این مناطق رونق در صادرات بود اما بر عکس شده است و واردات رونق گرفته است. مسئولان مناطق آزاد باید به دنبال تحقق قانون بروند.

وی در خصوص پرونده بابک زنجانی گفت: معتقدیم قوه قضاییه وظایف خود را به خوبی در این پرونده انجام داده است و امروز سخنگو ی قوه قضاییه در واکنش به سخنان رییس جمهور با ارقام مطالبی را توضیح داد و امیدوارم برخی مسئولان حرفهایی نزنند که با ارقام و مستندات می توان به آن پاسخ داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان